יום שני, 16 בינואר 2012

אחד האנשים שאני הכי אוהב לקרוא באינטרנט הוא הגורו לשווק באינטרנט- סט גודין. למעשה כל יום הוא שולח-לא כל יום אני קורא- אבל כל מילה בסלע...

היום הוא כתב על אתר TED, אחד האתרים הנפלאים ביותר באינטרנט, אתר של רעיונות, סיפורים, הרצאות: קצרות, ממוקדות, על רמה, תמיד פותחות את הראש, ולא מעט, גם את הלב והנשמה.

גודין כתב על "4 הפקודות של TED" (ראו מטה) למרצים באירועים:

1.     היי מעניין

2.     היי נדיב

3.     היי מעניין

4.     התחבר

הוא גם כתב את המשפט הזה:
"אם אינך בטוח מספיק לשתף אותנו במה שמפחיד אותך ולא עובד עבורך, אתה מרמה את עצמך (ואותנו גם-כן)".

ואני חושב- האם זה לא ממש קולע לדינמיקה של האימון?
הרי, לא חסר אנשים שיקומו וידקלמו לך על ה 5 דרכים להצלחה, 10 דרכים לאושר, 7 דרכים לחשבון בנק מלא וגדוש....
אבל מה הם מביאים מעצמם?באזוורדים לא יקחו אותנו מטר קדימה, לא ייתנו למתאמן את האומץ לנסות את מה שהוא כה משתוקק לעשותו, הם לא יניעו לפעולה ולא יהוו את התמיכה המהותית הכה קריטית לאדם ששוקל החלטה, שינוי או חזון וייעוד מהבטן.

זה מה שמבדיל את המאמן שאיתו משיגים תוצאות מהמאמן שנעים לדבר איתו ולשמוע אותו. ההתחברות האותנטית מתוך עוצמה, הגלוי לב ולא ההצגה.
הניסיון והתבוננות אישית היא הם הדברים שבסופו של דבר יצדיקו את מקומו הראוי של
אימון אישי ועסקי בעולם....וישאירו את כל הבאזוורדים מאחור....

 

The TED imperatives

  1. Be interested.
  2. Be generous.
  3. Be interesting.
  4. Connect.
In that order. If all you can do is repeat cocktail party banalities about yourself, don't come. If all you're hoping for is to get more than you give, the annual event is not worth your time. If you're not confident enough to share what you're afraid of and what's not working, you're cheating yourself (and us).
These aren't just principles for TED, of course. They're valid guidelines for any time you choose to stop hiding and step out into the world. It would be fabulous if people who were willing to commit to these four simple ideas had a special hat or a pin they could wear. Then we wouldn't have to waste our time while looking for those who care about their work and those around them.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה