יום שישי, 20 בינואר 2012

אימון אישי ועיסקי: מה עושים עם מתאמן שרוצה את הכל: כאן, עכשיו, מיידי?

מכירים אותם, נכון?
החברה האלה שחושבים ש"תכלס" זה לקפוץ, להגיד תשובה ב"שלוף" לכל שאלה, והשאלות באות ללא הרף, ואין זמן, אין כסף, מהר, מהר...סיפור מיידי- עכשיו!!!!

אולי הפרעת קשב, אולי לא, אולי באמת במשבר, אולי לא....אבל מה שמאמן מקצועי צריך קודם כל לעשות הוא להרגיע את השטח, להציב את הגבולות, לתת למתאמן הת'כלסי שלנו להבין שפה נגמר היריות לכל כוון ומתחילה החשיבה וההסתכלות פנימה (ואני לא מתכוון בכלל לישיבה על כרית ומדיטציה, שהיא דבר חיובי בפני עצמו אבל לא נחוץ, לדעתי).

זה לא תמיד פשוט לאדם שכל חייו התרגל לכיבוי שריפות, ניהול על פי תגובה לדבר הדחוף ביותר באותה שנייה, לדבר בו זמנית בנייד, באי-מייל ועם מישהו שיושב מולו בחדר, וכו', וכו'...

חברים, אין אימון אישי עסקי מקצועי טוב- בין אם הוא בתחום העסקי או כל תחום אחר- מבלי להשתאות רגע ולהתבונן פנימה להבין מה קורה לי, מה אני רוצה לעשות ומה עוצר אותי- שם מתחיל האימון!!!

שיפסיקו לבלבל את המוח כל ה"קוצ'רים" (מילה נוראית בעיני, הרסו את המילה הראויה באנגלית coach ועשו ממנה משהו זול ו instant...). אדם שלא מוכן לקחת נשימה, ללמוד להסתכל על עצמו קצת במראה, ללמוד להשתמש בשני הדברים האלה שצמחו לו במצד הראש (אוזניים, בעברית), שלא יבזבז את כספו על אימון.

אבל כשיגיע ויתחיל לעבוד ייתכן מאוד שיגיד...."למה לא חשבתי על זה קודם"?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה