יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

זונחים את השווק הישן...מחבקים את השווק החדש!

אני לא מתבייש להגיד ששנים רבות לא הייתי סגור על היותי "עוסק בשווק", למרות שזה מה שלמדתי וזה התחום פחות או יותר שבו עסקתי כ- 15 שנה. 
ידעתי אינטואיטיבית ש"יש ויש" אבל באופן עקרוני ועמוק, לא יכולתי לחבק את הזהות הזאת והמקצוע הזה. 
הדבר הזה השתנה עם השנים שהבנתי שיש "שווק אחר"- שווק שבא ממקום אחר, מונע ממקום אחר, מדבר שפה אחרת.

סט גודין, חכם האינטרנט הידוע, אמר את זה כל-כך יפה בראיון שהוא נתן בתכנית הרדיו הציבור הנפלאה האמריקאית, On- Being , תכנית שמלווה אותי כמעט כל יום בהליכות הבוקר שלי. ג
ודין טוען שבעולם הישן, שהוא עדיין העולם שחיים בו אנשים רבים, שווק הינו דרך לדחוף לאנשים דברים שאתה רוצה שהם יקנו ללא קשר לצורך, שימוש והחשיבות של הדבר הזה בעיניו. 
בקיצור, בשווק הזה אתה יכול להשתמש בכל טכניקה, מניפולציה, הסתרת אמת או מינוף חכם על מנת שהכסף שלהם יגיע לכיס שלך. 
העולם הזה גוסס מהר...ה"שווק החדש" בא ממקום אחר: עליך לבנות את הסיפור שלך לגבי האמת שלך וליצור קשר של הצעת ערך אותנטית ורצויה. הצד ה"קונה" יעשה זאת רק כשירגיש שהדבר באמת טוב לו ואתה, למרות שאתה ה"מוכר", מחפש גם את המכנה המשותף, הערך האמיתי---אחרת אתה לא מוכר!

הדרך של "בניית סיפור" הוא לא משהו ערמומי וכוחני אלא מבוסס על יצירת עניין אמיתי במה שאתה יכול, רוצה ומוכן לתרום. מה שקורה בסוף הוא "התאמת צרכים ורצונות"- שני הצדדים נמצאים באותו צד, והצד הזה באמת מכוון לתת ערך ללקוח.

עבורי השווק "הישן" מת מזמן, למרות שמדי פעם הוא מעלה את ראשו. השווק החדש דוחף אותי הלאה כי הוא נותן משמעות. ללא משמעות, בשביל מה לקום בבוקר ולגשת לעבודה?

(photo: freedigitalphotos.net, Daivd Castillio Dominci)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה