יום שישי, 15 באוגוסט 2014

הדלאי- למה: הקוצ'ר שלי!

אני כה משתוקק לפגוש את הדלהי-למה היהודי בישראל----מישהו מכיר אותו? ובו זמנית הייתי רוצה לפגוש לא פחות את הדלהי- למה המוסלמי- כמה שהייתי רוצה לראות, לשמוע, ללמוד וללכת אחרי דמויות כאלה..חבר'ה- אייכם?

טֵנְזִין גְיָאטְסו, הדלאי לאמה ה- 14 של העם הטיבט, יו"ר העם שידע ויודע גירוש, הרג, סבל, פליטות ועוני מהווה השראה רוחנית למליוני אנשים ברחבי העולם, לאו דווקא רק אלו המתרגלים את הבודהיזם הטיבטי, אותו הוא מייצג ומנהיג על חייו. 


המסר האנושי שהוא נושא בכל הזדמנות, מסר של סובלנות בין-דתית וכלל אנושית, פורץ את גדרות הדת הרשמית שבשמה הוא פועל ורלוונטי עבור כל אדם הפוסע בשבילי הדרך הרוחנית. 

הדלאי לאמה מביא עימו רוח של תקווה לעתיד שבו ערכי החמלה, האהבה, המסירות לאמת והאחריות המוסרית כלפי הסביבה והאנושות, ילוו את התפתחות המין האנושי ויהפכו את העולם שלנו למקום שבאמת נפלא לחיות בו. 
הוא מסתובב בעולם בגלימותיו, צוחק ומצחיק- גם את עצמו, מסתובב כאילו שום דבר לא נכנס לו לאגו ואף אדם הוא לא "קטן מדי" בשבילו. נוכחות מדהימה, בגובה העיניים, דמות מרשימה.

הדלהי למה מהווה את הקול "דתי" שאיננו עסוק בלפרש הלכות קטנוניות, להרבות "שנאת גויים", פרנויה גלותית ולהשתעבד לפולחן, אדמה  ודגל. 
הוא מייצג את הקול האנושי שבתוכנו, ולא חשוב מניין אנחנו, זה האלוהים שלו....והוא גם "אלוהים" שנראה ראוי שאלך בעקבותיו.

להלן חלק מהאמירותיו הרבות של הדלהי למה.

הדלהי- למה- הקוצ'ר שלי!
-------
"הגעתי למסקנה שלא כל כך משנה אם האדם דתי או לא. חשוב הרבה יותר שיהיה אדם טוב. עבורי, הבודהיזם היה ונותר הנתיב היקר מכולם. הוא מתאים במיוחד לאישיות שלי. 
אבל אין להסיק מכאן שאני סבור שהבודהיזם הוא הדת הטובה בעולם, לכולם, או שאני מאמין שחובה על כולם להיות דתיים."

"כל המסורות הדתיות הגדולות נושאות ביסודן את אותו המסר, שהינו אהבה, חמלה וסליחה... הדבר החשוב הוא, שמסר זה יהיה חלק מחיינו היום-יומיים. מטרתן של המסורות הדתיות הגדולות אינה לבנות מקדשים חיצוניים גדולים, אלא לבנות מקדשים של טוּב וחמלה מבפנים, בלבבותינו."

"חברים ותיקים נעלמים, חברים חדשים מופיעים. זה בדיוק כמו הימים: יום ישן עובר, יום חדש מגיע. הדבר החשוב הוא להופכו לבעל משמעות: חבר משמעותי - או יום משמעותי."

"ישנה רק נקודה חשובה אחת שעליך להיות מודע אליה ולתת לה להדריך אותך. אין זה משנה איך אנשים מכנים אותך, אתה הינך רק מה שהינך. החזק באמת זאת. עליך לשאול את עצמך כיצד אתה רוצה לחיות את חייך. 
אנו חיים ואנו מתים, זוהי האמת שאנו יכולים להתייצב למולה רק לבדנו. איש אינו יכול לעזור לנו, אפילו לא הבודהא. אם כך שקול בתשומת לב, מה מונע ממך לחיות בדרך שאתה רוצה לחיות את חייך?"

"הדת שלי פשוטה מאוד. הדת שלי היא טוב-לב."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה