יום חמישי, 21 באוגוסט 2014

אל תשכחו חבר'ה- הכל משתנה כל הזמן!

מי שמכיר אותי ואת החומרים שאני כותב במשך שנים ארוכות בוודאי יודע שאני אוסף וחובב פתגמים, אמרות שפר, דברי חכמה...
הפתיע אותי לשמוע שיש אנשים שמאוד לא אוהבים את הדברים האלה, כאילו שהדברים האלה לא יצירתיים, לא מקוריים, לא "אמיתיים". 
אני בכל זאת חולק מאוד על זה, כי בשבילי ראיתי פעמים אין ספור עד כמה משפט אחד חכם יכול להביא לתובנה עמוקה, הרבה יותר מקורסים ארוכים, שמנים ויקרים. 
מה מפריע, שאתה בעצמך לא אמרת את זה? 
נהפוך הוא, אני מעריך מאוד את האנשים שיודעים שהחכמה לא מתחילה ונגמרה בראש שלהם, העולם מלא מלא חוכמה, צריך רק לדעת לקחת ולאסוף...

לדוגמא, מאוד אהבתי את הספור שמספרים על סוזוקי רושי, שהיה מראשוני מורי הזן בארה"ב, שהגיע לסן פרנסיסקו ב 1959, קצת לפני שאלפי אמריקאים התחילו את חיפושיהם לעבר הרוחניות המזרחית, שכלל גם את הזן. 
יום אחד שאל את המורה סוזוקי תלמיד וותיק בסיום אחת מהרצאותיו את מה שאנחנו יכולים לכנות שאלת "על רגל אחת", בסגנון הלל הזקן..."המורה סוזוקי", הוא שאל, "אני מאזין בקשב רב להרצאותיך מזה שנים ארוכות, אבל אני לא מבין... האם תוכל לתמצת לי את כל הגישה הבודהיסטית במשפט אחד?" 

המורה סוזוקי צחק וענה:" כן...הכל משתנה". "יש עוד שאלות?", שאל המורה את הקהל.

תגידו, מה כוחו של המשפט הזה בשבילנו? 
בשבילי המסר חזק מאוד: אין מה להתייאש כי מה שקשה עכשיו לא ישרוד.... אין מה לסגוד להצלחה גדולה כי גם היא יום אחד תהפוך להיות פחות מוצלחת...
לחיות את ההשתנות- זה האתגר הגדול!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה