יום שני, 25 באוגוסט 2014

רוצה לקבל החלטות טובות? המאסטרמיינד מקפיץ אותך צעדים רבים קדימה!

כמה שווה לאדם שנוהג ברכב לראות את התנועה סביבו? מה ההבדל בין נסיעה בכביש חשוך וכזאת בכביש שמואר היטב? 
הדברים האלה מקבלים מה.....מאסטרמיינד!  המאסטרמיינד הינו כוח ייחודי ועוצמתי לאדם המתלבט בדילמה ובקבלת החלטה מורכבת. 
המאסטרמיינד –כאשר הוא מונחה ובנוי בצורה מקצועית- יודע להעניק נכס חשוב לאדם ש"משתף", הוא מאיר את נקודות העוורון ועושה זאת באוירה חיובית, תמיכתית ומקצועית.

לאחרונה שיתף במאסטרמינד חבר שהוא איש בכיר העובד בתחום טיפולי, לצורך העניין, ששיתף עד עד כמה הוא נקרע בין עבודה שוטפת שלו בשתי קליניקות: אחת קרובה לבית שלו היום והשנייה באזור ידוע במרכז הארץ, רחוק כשעה מביתו, ששם עבד שנים ארוכות, עד היום.
הדילמה: מה לעשות עם הקליניקה במקום הישן, שהיא קליניקה וותיקה באזור כלכלי טוב אבל היום מניבה לו הרבה פחות הכנסה מבעבר. 
כבר זמן מה שהוא מותח את עצמו בין 2 הקליניקות, דבר שמביא למתח רב, עייפות רבה, ירידה באיכות החיים, ובד בבד, גם לא מצדיק את עצמו כלכלית.

לכאורה, ההחלטה העסקית צריכה להיות שהולכים על דברים שמניבים טוב ומדללים ומפסיקים פעילות שאיננה מביאה את התוצאת הרצויות....
אבל החיים והעסקים הרבה יותר מורכבים מזה! קבוצת המאסטרמיינד ואורחיה עבדו כשעה בתשאול, חקירה, סיעור מוחות ושיקוף לחבר המטפל, כאשר מטבע הדברים כל אחד משקף קצת משהו אחר: לפעמים זה לובש צורה של שאלה, מישהו אחר יכול להעיר, מישהו שלישי נותן עצה ומישהו רביעי מעלה אנלוגיה ממקום אחר ששופך עור חדש על הנושא. 
לאט, לאט, גלינו שבהחלטה עסקית- ניהולית לכאורה, יש מה שקורה הרבה, כמעט תמיד יש רובד אישי שמשחק תפקיד "נסתר", כגון אכזבה מעובדים בעבר ואף "בגידתם" בו, תחושה של "כישלון" על עצם הפסקת פעילות שהיתה פעם "נושאת הדגל", קושי בלוותר על דברים בלי סיבה טובה אבל רק מתחושת הבטן, וכמובן- "ידיד " של כולנו- הפחד- מלוותר על הקיים לטובת חוסר הוודאות של העתיד.

היות ויש לי את הזכות גם ללוות את אותו חבר באימון אישי שאלתי אותו לאחר מכן לגבי הערך שהוא לקח מהשיתוף: "המון! ממש ראיתי איך שהמוח שלי עובד מתוך השיקוף הרחב והמעגלי הזה, היום יותר ברור לי מה אני צריך לעשות ועל מה אני צריך לעבוד על מנת לא להפריע לעצמי...."

עם יד על הלב: יש מישהו שלא היה רוצה לקבל מתנה כזאת בתהליך קבלת החלטה קשה?

המאסטרמיינד: "דברים שרואים ביחד לא רואים לבד!"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה