יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

דרושים בדחיפות: מאמנים לדו- קיום והחזרת השפיות!

אתם יודעים מה זה מומחה, כן? אדם שלמד יותר ויותר על פחות ופחות...בעידן של עודף מידע, המקדש את המומחה, בעידן קורסים ותעודות בלי סוף, בעידן שבו הידע נשפרץ עליך מכל כוון וזווית, לצערנו הרב, לא למדנו כלום. 
שונאים יותר מתמיד, מיואשים ומקובעים יותר מתמיד, "יודעי הדבר" מסתובבים עם "האמת" והתחושה שרק הם יודעים מה אלוהים רוצה איתנו. 
אם נקרא עיתון של לפני 66 שנה ו"ננקה" את הכל השמות והפרטים נראה שלמעשה שום דבר לא השתנה. 
בקלות אפשר להיכנס למרה שחורה ולהגיד- "אבדה לנו המדינה!".... אבל, אנחנו כמובן לא קרוצים מחומר כזה... עלינו מוטלת החובה למצוא את התקווה ולטפח אותה---לא כמו שעושים רוב מנהיגנו ה "ריאליסטיים"- או כך הם חושבים את עצמם...

היום קראתי מאמר קצר של מירה עווד בהארץ בשם "לאן עכשיו?", מאמר מצוין, קולע, קצת מצחיק, קצת מדכא אבל מכוון לכוון הנכון----קדימה! "לאן עכשיו" היא שאלה פשוטה אבל התשובות? לא שמעתי תשובה מאף אחד, לא חשוב כמה פלפלים יש לו על כתף או כמה פלפלים הכניס לבטן בעשרות השנים שהוא אמור היה להוביל אותנו...

ואני אומר- "אימון!" כן, המקצוע הזה שספק אם מישהו באמת יודע להגדיר אותו כהלכה, מקצוע שלצערנו הרב, יש בו רף כניסה נמוך מדי והביקורת עליו תכופה מדי.... לאימון! 
כי יש באימון את מה שחסר במנהיגות שלנו והוא הכח להסתכל, לחשוב ולפעול לעבר המחר, ולא להתבוסס בהחלטות הלא-טובות והשלכותיהן מהעבר....האימון! כי באימון לומדים איך להקשיב, איך לרתום, איך לבנות גם חזון וגם תכנית פעולה.

אז אני אומר- לאימון! אני מתנדב להיות המאמן הראשון למנהיגי המדינה והאזור, נקרא לעצמנו "מאמנים לדו- קיום והחזרת השפיות!" 
נדפוק על דלתות, נרתום את הקודקודים ונעזור להם גם להיות פחות "מומחים" וגם ללמוד איך לפתוח את הלב....ונפעל כולנו על פי האמרה האפריקאית היפה" כשהשמש זורחת, היא זורחת על כולנו".

יאללה, קדימה, מי מביא לנו את המנהיג הראשון? ביבי פנוי? תגידו לו שאפשר גם בטלפון, יש גם בסקייפ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה