יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

המאסטרמיינד במודל Dunetzmasterminds: היכן שהחומר פוגש את הרוח


אולי זה האנשים, אולי זאת העובדה שנפגשים רק פעם בחודש או אולי זה השילוב המנצח שהצליח להתהוות בין הקבוצה, המנחה\המוביל (אני), התכנים והעומקים השונים שאליהם מגיעים כל פעם מחדש, ואולי זה כולם ביחד, אבל מה שבטוח- זה עובד וקולע למטרה, המאסטרמינד לא מפסיק להפתיע אותי, ואני הוא הממציא של הקונפיגורציה הזאת!
לדוגמא, ניקח מפגש אחד האחרון של הקבוצה הוותיקה.
שילבנו שיתוף אישי עסקי אחד לתכנית שכללה, במעבר חד, סרטים ודיונים על "המוות כמורה לחיים".
בחלק הראשון, הקבוצה תרמה לאותו איש עסקים שחפץ להתייעץ לגבי מודלים עסקיים עם עובדים פרי-לנסרים, אנשי מכירות, וכל מיני סוגיות מעולמו של איש עסקים מן היישוב.
דבר כביכול סטנדרטי, אבל מה לעשות, ברגע שאתה פותח סוגיה "שגרתית" כזאת בפני 18 אנשים מנוסים אחרים אתה מקבל תפזורת גדולה של זוויות וטיפים, בין אם תאהב אותם ובין אם לא....
זאת זכות גדולה לעמוד (במקרה שלנו זה לשבת...) מול קהל כזה גדול ולרתום אל כל המוחות עבורך.
ואז הגיע החלק השני.
החלק שבו הזמנו את הנושא המפחיד ביותר לתוך הדיון של ה"מעגל העסקי" שלנו- המוות.
ומה ראינו? ראינו שמהחומר הלכנו ישר לרוח, וכל הדרך ביניהם ישנן מחשבות עמוקות, דאגות, שאיפות למשמעות, שאלות על "מה תרומת מה", תהיות מהו באמת חשוב לי, בין היתר. ראינו שאותו איש העסקים או מנהל שמדבר על אחוזים, מניות, פלח שוק, וכדומה, יכול בשנייה לעבור פנימה ולשתף אחרים (בזכות האוירה המיוחדת) בנושא שאנו כה נוטים להדחיקו.
ואז קורה הקסם היפה ביותר: החוויה של האחד נוגעת בחוייה של השני והשלישי, ובכך ה"שילוב המוחות" לוקח אותנו עמוק יותר לשאלות שתמיד נמצאות שם אבל לא כל-כך רצינו לגעת...
ומה הפלא שאחר-כך "עולים לקרקע" ומתמודדים עם שאלות של חומרנות, לקחת פסק זמן, להגשים חלומות ולהגיד "תודה" על כל מה שיש לנו.
המאסטר מיינד הינו עוצמתי בדרך מתעתעת: הוא נראה "שכלי" אפילו "שטחי" לאדם המעיף מבט חטוף מהצד, או אפילו קורא את המילים האלה....אך, שלא תטעו, מים שקטים חודרים עמוק, ולפעמים אמירה קצרה אחת במקום הנכון ובאוירה הנכונה יכולה לעשות מה שחודשים ארוכים של "חפירות טיפוליות" לא מסוגלות.

או במילים של חבר חדש בקבוצה:
"אני אמנם צעיר במשפחה, אבל כל פעם מחדש מופתע ללמוד כמה עוצמתי יכול להיות ערב שכזה! "


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה