יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

פיתוח עסקי טוב: הסתעפות לפני התלכדות


אתם מכירים את החבר'ה האלה ה"סופר-ת'כלסים", אלה שחושבים שככל שיהיו יותר מתוקתקים, יותר קצרים, יותר עניינים, כך תגבר ההצלחה שלהם?

אני לא אומר שום דבר נגד "ת'כלס" כי התכליתיות היא תכונה מאוד חשובה בפיתוח עסקים, קריירה וחיים בכלל, אבל נדמה לי שהאנשים האלה נשארים עוורים לעולמות שלמים, ובסופו של דבר, מונעים מעצמם פריצות דרך חשובות ומבטיחות.


אני מציע להם ללמוד משהו מהעולם של חשיבה יצירתית- העולם שמעודד את האדם קודם-כך לחשוב "רחב" ו"לא תכליתי" ולאחר מכם להתחיל לאסוף, ללכד, למקד.

כשאתה חושב רחב, על דברים שאולי לא ממש קשורים ומביא אותם יחד במחשבה, שיחה, סיעור מוחות, מאסטרמיינד או בכל דיון שיהיה, אתה נותן למוח האינטואיטיבי והאסוציאטיבי לעבוד בשבילך.

פתאום קבלת החלטות של רופא בחדר מיון דומה לקצין חייל קרבי במבצע, תנועה של כלב ונחש מלמדת משהו על התנהגות של בני-אדם, שיחת חולין בחדר כושר נותנת לך רעיון למי להרים טלפון להציע את שרותיך.

 
היכולת שלנו "לחשוב רחב", להסתעף, לצאת מהקופסה, מחזקת לאחר מכן את הקופסה עצמה.
כך זה בפיתוח עסקי טוב של רעיון חדש, וכך זה באימון אישי ועסקי טוב שיוצאים לדרך ולא בדיוק יודעים איך הכל יתפתח.


אני מציע לתת ל"איש הת'כלס" במוחנו קצת מנוחה לפעמים- נדע לקרוא לו כשצריך... וכמובן, צריך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה