יום שבת, 3 בדצמבר 2011

המסטרמיינד: הגשר בין העסקי והאישי


על מה מדברים במאסטרמיינד ואיזה ערך הוא מביא?
על זה אני יכול לדבר שעות, אבל הפעם אסתפק בכמה דוגמאות מתוך ה"שיתופים" הרבים שהתרחשו בקבוצות ב6 שנים האחרונות.
בשפה שלנו ה "שיתוף" הוא הצגת דילמה\סוגיה\נושא על ידי החבר, בדרך-כלל לאחר היוועצות איתי מבעוד מועד.
אז על מה אני יכול לספר לכם? על:
·         מנכ"ל\בעל חברה המגדל את החברה שלו להצלחה בינלאומית אבל תמיד דואג ומתלבט כיצד להשאיר אותה גם "ביתית" כאשר העולם קורא לו להיות גדול ומאסיבי?
·         מנהל בכיר בחברה קטנה שלא מצליח לתקשר עם הבוס הריכוזי שלו ולא יודע עד כמה ניתן למתוח את הקו?
·         מנהלת בכירה שקבלה הצעה לרילוקיישן לארה"ב- ומנגד מתלבטת כיצד יתמודדו ילדיה הגדולים והוריה הקשישים שהיא תהיה מעבר לים?
·         עצמאי שלא מצליח לדרוש את המחיר הראוי למוצריו ומוצא פעם אחר פעם שהוא מוותר על מה שמגיע לו "על מנת לא להפסיד את הלקוח".
·         יזם שיש לו רעיון חדש אבל פשוט לא יודע כיצד לקדם אותו מבלי "לאבד את הסוד" שלו?
·         מנהל בכיר בהיי-טק שמשתף בנושא שריגש כל אדם בחדר: צער גידול הורים קשישים שמאבדים את כוחם ואופיים תחת קשיי הזקנה...
·         מנהל שכיר ששואל שאלה פשוטה לפורום: "יש לי סכרת ניעורים- האם חשוב לספר לאחרים (מבחינה בריאותית) או אפשר "להצניע" את העובדה הזאת כי "לא נוח לי"?
המאסטרמיינד מהווה מקום שמכיל לפני שהוא מגיב, מקשיב לפני שהוא מדבר, וכאשר הוא מדבר יש למשתף כ-10-15 מוחות אחרים בחדר,שכולם איתו, בעדו, חושבים ביחד על מנת לקדם אותו- איזה כיף, איזו מתנה!
כמו שהרקליטוס פעם אמר
"אינך יכול להיכנס לאותו הנהר פעמיים." 
התייחסותו של אדם כלפי הסוגיה הספציפית משתנה לאור השיתוף שלו בקבוצה, ואפילו אם רק בניואנס קטן, מי יכול לדעת מה התיקון הקטן הזה יכול להוליד!
מניסיוני בשיתופים שאני עשיתי על עצמי בקבוצות שבהן השתתפתי (גם בחו"ל), לא היה שיתוף שעשיתי שלא הוביל לפעולה חדשה, לשינוי מסוים בהשקפה ולתזוזה מסוימת בתחושה.
כמו שאנו יודעים ורואים כל פעם מחדש, "דברים שרואים ביחד לא רואים לבד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה