יום שישי, 16 בדצמבר 2011

אימון אישי ועסקי: לעזור ללקוח להתגרש


זה אולי נשמע מוזר, "לא כשר" כזה, אבל היו אצלי לפחות 3-4 מקרים שבהם בקשת האימון של המתאמן היתה סיוע בגירושים.
בתחילת הדרך הסתייגתי- הרי בחזוני אני אדם העוזר לאנשים להגשים את עצמם בחיים ובעסקים, מה פתאום אני תומך בפירוק מסגרות, בתים, או גורם כאבים לילדים על כל המשתמע מכך?

ואז תפסתי את עצמי חושב בפרדיגמה מאוד מגבילה: הרי אני לא האיש שמביא את האג'נדה, היא שייכת למתאמן, אני פה בכדי למקד, להעצים, לאתגר ולשכפל כח, ולפעמים דווקא תהליך הפרידה הוא זה מתבקש וחשוב ביותר.
במקרה אחד, הייתי צריך לתמוך בגבר שנאלץ לעמוד בלחצים משפחתיים שרצו שהוא "יהיה עם אמא" בחג למרות שהוא באמת רצה להיות עם חברתו.
בכלל, המצב היה מאוד מאוד קשה לו רגשית, אבל עזרתי לו צעד אחר צעד לעשות זאת.

במקרה אחר, ליוותי את הגבר עד קבלת הגט, אך לאחר מכן הוא די "נעלם" ואני לא בטוח שהוא לא חזר לאשתו, למרות ששנים הוא ניהל מערכות יחסים בצד, דבר שערער את כל היחסים במשפחה.

במקרה שלישי, נכנסתי לתהליך עמוק עם הלקוח כדי להבין למה הוא מרגיש שהוא צריך לוותר בכל מיני נושאים בתהליך הפרידה כאשר לא הוא יזם את הגירושין אלא אשתו?
שם הרגשתי שאני ממש מחזיק ללקוח את הפנס שממנו מוקרן האור במערה החשוכה שבה הוא היה.
הגירושין הביאו להרבה טוב, גם לו וגם לגרושתו החדשה.
מעניין שבנושא הזה תמיד הגברים מגיעים אלי ולא הנשים- ייתכן והנשים, עם האינטליגנציה הרגשית היותר מפותחת באופן כללי, מוצאות את התמיכה שלהם במקומות אחרים.
ואני לתומי חשבתי שאני בעיקר מאמן אישי עסקי וקריירה....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה