יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

קבלת החלטות- לא לבד!


מפתיע ומעציב אותי לראות כמה פעמים אנשים מתלבטים לגבי תהליך קבלת החלטה חשובה ומהותית בעסק או בחיים ולא טורחים לקחת להם את הזמן, מקום והמשאבים לקבל עזרה על מנת לקבל החלטה טובה.
כאילו שמישהו אחר הולך להפוך להם את העולם ולכפות עליהם משהו כנגד רצונם, אז חייבים לקבל את ההחלטה "לבד".

חברים! כולנו מקבלים החלטות לבד בלאו הכי בשורה התחתונה, אבל כל החכמה היא להכין את עצמנו בצורה נאותה על מנת להיות במצב לאפשר קבלת החלטה הטובה ביותר.

אני רואה אנשים שמסתפקים בבניית טבלת "בעד ונגד" וחושבים שבזה הם מיצו את התהליך...
ממש לא!
לכולנו יש צדדים אנליטיים יותר ואינטואיטיביים יותר, למה לא להשתמש בכולם?
מי שלא יודע אז כדאי שידע- רוב ההחלטות לגבי עצמנו מושפעים מאוד מהמצב הרגשי שלנו- האם לא כדאי לבדוק את עצמנו גם פה- אולי לקבל תמיכה כשצריך?

כמאמן אישי ועסקי, יש לי את הזכות להיות המראה של אותו אדם המתלבט, עם הזכות והיכולת לשאול שאלות למקד, להזמין לסיעור מוחות, להפנות לצדדים והשלכות שאולי האדם לא ראה או לא ראה מספיק טוב.
כשאני בעצמי צריך לקבל החלטות חשובות אני לעולם לא נותן לעצמי לעשות זאת לבד, אני שואף להיעזר באחרים ולשמוע איך רואים מ"שם" מה שלא רואים מ"פה".
החלטות קובעות לנו דברים בחיים, לעיתים בסדר גודל שלא כדאי לנו אפילו לחשוב.

כלל אצבע: החלטות לא מקבלים לבד, ראייה היא לכל הכוונים, חשיבה לכל הצדדים ודברים שרואים משם לא רואים מכאן...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה