יום ראשון, 26 במאי 2013

מספור להצלחה: מלמדים את ההודים לספר סיפורים עסקיים וארגוניים

אנשי הדרכה בהיי-טק בהודו, אנשים טכניים מובילים, לומדים לספר סיפור כחלק מהעבודה? נשמע לכם הזוי? אז ממש, ממש לא...
זה בדיוק מה שעשינו השבוע, שותפתי שרון אביב, מייסדת מנהלת בית-ספר מוביל למספרי סיפורים בישראל- "גולם- ואנוכי, עם כלים מעולם השווקי, אימוני והנחיית מאסטרמיינד מזה שנים ארוכות- וזה עבד נהדר! From Story to Success- הם היו מרותקים, התמסרו, זזו "מחוץ לאזור הנוחות", למדו מה זה סיפור טוב לעולם העסקי, כיצד הוא עוזר לאנשים להקשיב, לזכור, להירתם למה שאתה אומר וגם לשתף פעולה בללכת איתך קדימה!
והייתם מאמינים, גם עם חומר "יבש", טכני ודרך קווי הטלפון? מה לא עשינו שם! גם מעניין, גם מהנה, גם אפקטיבי וגם משאיר טעם של עוד...יותר טוב מזה יש?

טיילתי בהודו לפני שנים רבות, התרבות ההודית מוכרת לי היטב, וגם ההבדלים הבין תרבותיים ביננו לבינם, ובינם לבין עצמם, אך עדיין, האתגר בללמד את אותם אנשי הייטק הודים לחשוב בשיטה המערבית, שיטת "מוח ימין" גדול,
רובם נתקלים בסיטואציות אלו לראשונה בחייהם והם בעצם צריכים כלים מערביים כדי להסביר סיטואציות אלה לעולם שלהם,
ואלה שכבר נתקלו במצבים אלה, מנסים להתחבר ולשכלל את מה שיש.
היה מרתק, והדרך עצמה מאתגרת... מלווה בצלילי מבטאים הודיים ומנגינות שלא שמעתי כבר שנים רבות.

הרגשתי שהתחברתי שוב ל"עולמי מהעבר"- עולם גלובלי, רב-תרבותי, ארגוני- עם הכלים שיש בידי היום: הסיפור, האימון, המאסטרמיינד- התווסף לי שיער לבן פה ושם, גם כמה קילו, אבל הנשמה היתה שם, ובגדול, וגם ההצלחה- משובים מצויינים, ואנחנו עוד נחזור לשם....כי אין יותר טוב מלדעת לספר סיפור טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה