יום ראשון, 13 בינואר 2013

מישהו לימד אותנו איך לקבל החלטות?

"החיים שלך הם סה"כ הסכום של כל הבחירות שלך."( אלברט קמו)

משפט חזק, לא? אז למה אף אחד לא לימד אותנו איך באמת לקבל את כל ההחלטות האלה?
אולי במקום להעסיק את עצמנו 16- 20+ שנים בלימוד טונה של מידע שברובו אין לנו שימוש לו בחיים, היינו מקבלים הדרכה ואימון איך לקבל החלטות, אולי אז היינו מקבלים החלטות יותר טובות בחיים?

אני נזכר בחלק מההחלטות הרבות שאני קבלתי בחיים, חלקן היו ממש הזויות בעיני, חלק אחר היו "כמעט בכייה לדורות", וחלק נוסף היו טובות אבל הרבה בזכות מזל וכוחה של האינטואיציה, לא מעבר לזה.
אני חושב שאני לא שונה ברוב האנשים בעולם. 
דווקא במערב החופשי נראה לי שהצורך עוד יותר חשוב לקבל תמיכה ושיתוף בקבלת החלטות עם גורמים שיודעים לסייע, כי כאן אנחנו לבד יותר מהעולם המסורתי יותר שבו יש מקום גדול יותר לקהילה, למשפחה ולמסורת (לטוב ולרע).

אני מאוד מעריך את כוחו של האימון (וגם של המאסטרמיינד, במידה מסוימת) במישור הזה של קבלת החלטות, אני רואה מניסיוני כמה חשוב הוא לתת לאדם מקום להתלבט ביחד עם גורם מקצועי שיודע להקשיב, לשאול שאלות, לתת תמיכה ולגיטימציה מבלי לשפוט את האדם עצמו.

אולי עוד לא מאוחר מדי להשפיע על אנשים ולהעצים את יכולתם לקבל החלטות נבונות יותר ונכונות יותר עבורם וסביבתם?

למישהו יש קו ישיר לממשלה שלנו, לדוגמא?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה