יום שני, 2 באפריל 2012

אימון אישי ועסקי: יזמות עם ערכים


אחד המרכיבים החשובים ביותר אצלי בעבודתי כמאמן אישי ועסקי הוא לסייע למתאמן לזהות את ערכיו ולבנות סביבם את פריצת הדרך, התכנית המהותית ואת השינוי המיוחל.
אצלי אחד הערכים החשובים הוא להתחבר לסביבה ואנשים שפעילותם נובעת מתוך ערכיהם, ואותם שמים במרכז החדר ולא ב"פינת יחסי הציבור".
בשבוע שעבר נכחתי בכנס נוסף (זה היה השבוע שנתתי לעצמי דרור להשתתף בשני כנסים שהרחיבו את ליבי)- כנס של מרכז השל באוניברסיטת תל- אביב- "כנס מעבר 2012- חוקי המשחק משתנים". זה היה כנס שבו חשפו לראשונה מיזם "הכוורת", רשת חברתית מקיימת המשתמשת במערכת אינטרנטית משולבת שמטרתה לעודד אנשים וארגונים לחלוק ידע ומשאבים, ולתמוך בפיתוח שפה וכלים מיטביים לטיפול יצירתי והוגן בנושאים סביבתיים וחברתיים.
דיברו בכנס הזה אנשים מדהימים:
פרופ. קארל הנריק רוברט, רופא סרטן מוביל במקצועו משוודיה, שעזב את עבודתו  על מנת להקדיש את חייו לפעילות בינלאומיות לקידום נושא הקיימות.
דמות ידועה נוספת היתה פרופ. ברנרד לייטר, כלכלן בלגי עם שם עולמי, שכותב ועוסק בנושא
 כסף ומטבע קהילתי והקשר בין נושאים אלה לבין נושאים כמו אי שוויון כלכליקיימותאבטלה ועוד.התרשמתי מאולם מלא אנשים, כולם מתחום שונה, רקע שונה, אופי שונה, המוצאים את עצמם בדרך זו או אחרת מקדמים ערך שחשוב להם וגם לנו: שמירת הסביבה והחיים בה, לא רק לחיות את היום אלא לדאוג למחר.
יש אדם נוסף שברצוני להזכיר, שגם הוא היה פעיל בכנס והנחה את אחד הסדנאות, אדם שעובד כבר למעלה מ 13 שנה בתחום הקיימות, שגם הקים את הפרויקט "הרשת הירוקה" בעשרות בתי-ספר.
הרשת ירוקה היא פרויקט של ליווי והנחיה של צוותי בתי ספר בפיתוח תוכניות סביבתיות להקטנת טביעת הרגל האקולוגית של פרטים ושל הקהילה, ופעולות לשיפור איכות הסביבה באזור.
לאדם הזה קוראים דר. דייויד דוניץ, והוא אחי הבכור.
אני גאה באחי, שמקדיש את מרבית כישוריו הרבים לקידום עשייה על פי ערכיו, פעילות התורמת לחשיבה חדשה ועשייה מאומצת לעולם הגיוני, צודק ומאוזן יותר.
אחרי הכל אם לא נהיה כולנו יזמים עם ערכים גם בחיינו, עתידנו לוט בערפל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה