יום שני, 23 באפריל 2012

ולפעמים פשוט נתקעים....


אני לא יודע איך ומאיפה קבלנו את הרושם שאדם מוצלח חייב כל הזמן להסתובב עם חיוכים, עליז וטוב לב, ממוקד במטרתו ועיסוקו.
הדימוי הזה לא רק שלא נכון הוא, אלא הוא פועל להכניס לנו כל מיני שדונים למוח... זה לא שונה מהבנות המסכנות האנרקסיות שגדלו
סביב ז'ורנאלים וטלביזיה שדברו אליהם במסרים ש"יפה = רזה" ואוי ואבוי אם לא תהיה רזה כמו בתמונה.
האשליה של ה"מצליחן המאושר" היא דומה באכזריותה, כאילו שלהצליח משמעו שכל הזמן מתהלכים ומשדרים "סבבה לי..."
אז מה עושים כשנתקעים? פשוט מאוד, עושים מה שצריך על מנת להתניע מחדש.
בדיוק כמו כשקורה שהאוטו נתקע בכביש המהיר בשעה הכי גרועה ובזמנים הכי לחוצים.

איך בדיוק "להתניע מחדש"? אגיד לכם מה עובד בשבילי וגם בשביל הרבה ממתאמני.
הכיוון הוא לכוון את המחשבות ולתעל אותן ממחשבות מחלישות כמו "עשו לי, שתו לי, אכלו לי" למחשבות נוטות לחיובי.
לדוגמא:
·       לקרוא, לשמוע, לקחת חלק  באירוע שיש בה אוירה שנותנת השראה.
אני נוטה להאזין בחומר מיוחד באינטרנט, או לקרוא בספר על המדף שהרבה זמן לא עיינתי בו.
לפעמים אני נרשת לכנס או סדנה עם נושא מעניין, מהר מאוד הפוקוס עוזב את ה "אכלו לי שתו לי" ונכנס לכוון אחר לגמרי.
·       להיפגש.
המגע האנושי עם אנשים שטרם הכרנו או שהכרנו ועושים לנו טוב, הוא כוון מצוין.
אתה לעולם לא תדע מה ייוולד בשיחה עם אנשים טובים ויקרים.
·       לעשות את הצעד הראשון.
הצעד הראשון שאתם יודעים יביאו אתכם גם לצעד השני ותחילתו של דבר חדש.
ולא לשכוח: זה טבעי לגמרי שדבר עולה סופו גם לרדת.
אבל עם עבודה חכמה, מודעות עיקשת ואמונה בחיים כמקום שבו אפשר לעשות, לשנות ולצמוח, ייתכן מאוד שהפסים החיוביים יחזרו למקומם הראוי.
לסיום, 2 אימרות שפר מדהימות בעיני לכולנו כאשר פוגשים בנקודת התקיעות....שתמיד ארעית.

To stumble is not to
fall but to move
forward more
quickly.

African Proverb
===========
Keep your face always toward the sunshine - and shadows will fall behind you.
~ Walt Whitman

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה