יום ראשון, 17 באפריל 2016

​אומץ, חששות, פחדים....והתזוזה קדימה!

לא נולד אדם שיכול לצפות מה יקרה בעוד 10 שניות.
לא נולד מערכת שיכולה לצפות איזו מחשבה תכבוש את הריכוז שלך בעוד 10 שניות וגם לא בעוד 2 שניות. אני חושב שאין הוכחה יותר ברורה מזאת על מנת להבין שבחיים אין לנו ממש שליטה במה שקורה, יש לנו בסה"כ הרבה השפעה על מה אנחנו רוצים שיקרה, במקרה הטוב.
אין לזלזל בזה.

וכאן נכנס, לדעתי, המילה "אומץ".
אני לא מדבר על האומץ בשדה הקרב, בחילוץ ממצבי קי
צון וחירום וכל דבר מהדברים הראויים האלה (במקומם הראוי, כמובן), אבל על אומץ אחר.
אומץ שאנחנו מפתחים לפעול בתוך כל ה"לא ידוע"הזה מתוך ערנות, מודעות ומכוונות למטרה ותוצאה, גם כאשר אומרים לך שזה "לא בסדר" או "לא מקובל אצלנו".
לחולל שינוי בחיים הפרטיים שלנו, בקריירה שלנו ובעסק שלנו מחייב אותנו בהרבה אומץ, שיותר קרוב ל"אמונה בדרכך", ונחישות להגשמה עצמית אותנטית, דבקות במשימה גם כשאחרים לא ממש מפרגנים לך.

איפה שאין אומץ יש הרבה חששות והרבה פחד, זה טבעי לחלוטין, וזה מקום שממנו קשה לצאת, קשה להתקדם.
אף אחד לא יגיד לך בחיים לא לחשוש ולא לפחד, כי אלה מנגנונים שאנחנו לא בדיוק שולטים בהם, אבל בהחלט ניתן ללמוד לפתח אומץ, לפתח התמודדות עם ה"לא ידוע", ללמוד לחיות תוך כדי שינוי מבלי לתת לפחדים לסגור עליך.

כשיש אומץ הפעולות שלך מתרחשות גם כשהפחד קיים, מין מערכת של כבוד הדדי, "אני אתן לך לגרום לי לחשוש בתנאי שאתה נותן לי לפעול".
זה אומץ בעיני. חשוב מאוד לפתח, לטפח ולא להזניח את האומץ, לדעתי.

"Courage is being scared to death... and saddling up anyway." - John Wayne ​

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה