יום שלישי, 25 בנובמבר 2014

מי שיגנוב ביצים יגנוב גמל

מי שמכיר אותי יודע שאני חובב פתגמים מכל העולם, תמיד ראיתי את הפתגם כ"חוכמה מרוכזת", מפתח לשיעורים בחיים. דאגתי לאסוף אותם בכיף וללמוד אותם (וגם לשכוח אותם) במספר שפות שונות במשך שנים. אני יודע שיש אנשים שחושבים שהתרפקות על פתגמים ואמרות חכמות משום מה גורע מהחשיבה של האדם- יעני "לא מקורי"- אני ממש לא חושב כך.
ולכן, החלטתי לכתוב ולשתף בפתגמים יפים שאגרתי אצלי, שאולי גם אחרים יוכלו להנות ולהשכיל, כל אחד עם פתגמו הוא, כל אחד עם תובנותיו הוא...אז...

מי שיגנוב ביצים יגנוב גמל (ערבי)....

כמה פעמים שמעתי ש"לא איכפת לי אם הוא אמין או לא, מוסרי או לא, הוא חכם, יש לו ידע ואת הידע אני רוצה"- משהו מהסגנון הזה.
אני לא מתחבר לגישה הזאת כי בשבילי מי שגונב (בוגד, מרמה, משקר, מורח) אותך בקטן יעשה את זה גם בגדול אם רק יוכל.
היום זה ההוא מחר זה ההיא מחרתיים זה אני.
מי שבסדר איתי למרות שהוא לא בדיוק כזה עם אחרים, אני אומר, "היזהרו!".

פתגם יפה גם למי שאין לו גמל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה