יום חמישי, 8 במאי 2014

מנהלים: המאסטרמיינד חשוב לכם יותר מהנטוורקינג!

אם תפנו לעשרה מנהלים באקראי ותשאלו אותם מה הכוונה ב"נטוורקינג", סביר להניח שלפחות חמישה ידעו לענות לך, אם כי לא בטוח שתקבלו את אותה התשובה. 
הנטוורקינג הוא תורה חשובה המבוססת על היכולת של אנשים לעזור לאנשים אחרים בהפניות למשאבים והזדמנויות, קשרים לאנשים ופתיחת דלת ליוזמות למיניהן. כולנו יודעים שנטוורקינג הוא חשוב לאדם בתהליך חיפוש עבודה, וזאת  בדיוק הבעייה, כי המפתח לנטוורקינג על פי הגורו הגדול, דר. אייון מייזנר , הוא בזה שבונים אותו על ציר של שנים,  הינו טיפוח "הון חברתי", ואינו נולד פתאום כאשר מפטרים אותך ואתה צריך "לעשות נטוורקינג" למצוא את התפקיד הבא. 
זה לא עובד ככה, זה לא זמן טוב ללכת לחפש את החברים שלך אחרי שלא שמרת איתם על קשר במשך מי יודע כמה זמן. ללמוד נטרווקינג זה חשוב, לעשות נטוורקינג זה עוד יותר חשוב,  כאשר מדובר בלפתח יחס של נתינה לאחרים עם רצון טוב וכנות מבלי לשבת ולרשום את הכל בפנקס המכולת. הון חברתי הוא נכס חשוב שמצטבר במשך שנים רבות.


אך אם הנטוורקינג הוא לא מוכר לכולם ומרבית המנהלים אינם מצטיינים בזה, ה"מאסטרמיינד" כמעט ולא מוכר כלל והינו מהותי עוד יותר למנהלים ובעלי עסקים! 
גישת המאסטרמיינד חורטת  על דגלה ש"מה שרואים, שומעים, חושבים וחשים ביחד, לא עושים בלבד", כלומר המנהל הבודד נמצא בחיסרון כבר מההתחלה כי הוא נמצא לבד בצמתים, מצבים ודילמות היכולים להשפיע בצורה קריטית על הצלחתו. "מתי", שואלים במודל Dunetz-Mastermind, "בפעם האחרונה עשרה אנשים חשבו בשבילך?". מסתבר שהתשובה הדומיננטית היא "בכלל לא", וכאן טמון ההבטחה הגדולה של המאסטרמיינד ככלי ניהולי לפתרון בעיות והתפתחות מקצועית ואישית. על מנת שהמאסטרמיינד ייתן את ערכו המלא חייבים לשרור אוירה של ביטחון, דיסקרטיות, שוויוניות, כנות ורצון חיובי לתת ולקבל, כאשר ידי המנצח (המנחה המקצועי של המאסטרמיינד) הן הגורם המדליק ומנווט את כוחה של הדיון ברוח ערכים אלה.

היכן נמצא הערך המוסף? בכמה וכמה ערוצים בעת ובעונה אחת:

1.      החשיבה ביחד: ביחד מחפשים את הכוון היצירתי, השאלה הממקדת, ההתרשמות הכנה מאנשים שונים במעגל על מנת לפרוץ את המחסומים, לגלות את נתיב החדש ולהכפיל את מספר הרעיונות או האפשרויות... כמה טוב שבמקום מוח אחד שעובד לבד, ישנן 8-10-12 מוחות שעובדים איתך ביחד ל 30 דקות ורק עבורך?

2.      פרספקטיבות שונות: שמעתם על נקודות עיוורון? 
         יש מישהו שלא גילה שיש לו כאלה? והם לא נכנסות אליך לתוך הדרך הרגילה שלך לקבלת החלטות וניהול אנשים ומשאבים? בוודאי שכן....המאסטרמיינד הוא כלי עוצמתי להראות לך את אשר לא ראית עד עכשיו.

3.      תמיכה: מילה "מפחידה", בוודאי לגברים רבים במחוזותינו...חבל, כי תמיכה היא נכס ניהולי ועסקי כמו שהוא אישי ופרטי, אתה אותו אדם שם בפנים, אין שם גבול ברור,  אם אתה מרגיש פחד, לבטים רבים ומעצורים בקצב הניהול, ייתכן מאוד שדבר כזה ישתחרר וישתפר פלאות כאשר המאסטרמיינד שם להקשיב, כל אחד עם שתי אוזניים, ופתאום אתה עשוי לראות ולהתוודע....שגם להם היה משהו מאוד דומה שקרה להם והם פעלו בדרך של...

4.      Accountability- עוד לא מצאתי מילה טובה בעברית לזה אבל כולנו מכירים את הפער בין "לדבר על" ו "לעשות את", לא? המאסטרמיינד כקבוצה שנפגשת בקביעות מדי כמה שבועות הינו כלי מעולה לוודא שעשית, פעלת, החלטת וביצעת---יש מישהו שלא מעריך דברים אלה בניהול?

5.      בניית אמפטיה- אמפטיה היא ממש לא מילה השייכת לסדנאות " "touchy- feely, היא יושבת בדיוק במרכז לכל הדבר שאנחנו קוראים "אמון"- trust. ניסיתם פעם לבנות צוות בלי יצירת אמון? בניית יחסים טובים עם עובד, לקוח, שותף, ספק... בלי אמון? המאסטרמיינד הוא כלי נהדר לקידום ה trust, שאיתו בונם מגדלים ובלעדיו...אוספים את החתיכות....

המאסטרמיינד במהותו הוא "חדר כושר" שבו לומדים מעמיתים אבל גם מדיון בשאלות שאינן מן השגרה,  מתחזקים אודות לעצם השיתוף עצמו, לומדים איך לשתף, לומדים איך לבקש, לומדים ש"לא לדעת" זה לא רק בסדר אלה "מצוין", כי ביחד נעזור לך למצוא את הדרך!

המאסטרמיינד בונה פרדיגמה חדשה של התנהלות, היא יכולה לבנות מנכ"לים כמו שהיא יכולה לסייע למנהלים חדשים וצעירים אשר עושים את צעדיהם הראשונים במגרש הניהולי. אם להתחבר למטאפורה ידועה אך מאוד מוחשית: המאסטרמיינד לא נותן לך, מר מנהל,  דגים, והוא  גם לא מלמד אותך איך לדוג. הוא פשוט אומר לך כשתתחיל לצאת לדוג שלא תשכח שאתה איתנו ולא  לבד. ביחד אנחנו חכמים יותר, מנוסים יותר, חזקים וחיוביים יותר. ביחד נמצא את הדרך שכולנו נדוג דגים רבים וטובים יותר אך בדרך שטובה לך, נכונה לך עם הרבה אנרגיה ודרייב לעתיד...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה