יום רביעי, 7 במאי 2014

עשרת ימי תודה- יופי של יוזמה!

אני כולי הערכה לחבר'ה הצעירים והחושבים שיש ביננו....

יוזמה של בוגרי 'עין פרת - המדרשה באלון', שמקדמים חברה ישראלית מפרגנת יותר.

עשרת ימי תודה היא יוזמה מטעם בוגרי עין פרת -  http://midrasha.einprat.org/

בכל שנה בעשרת הימים המובילים ליום העצמאות נקבל הזדמנות להעריך את הצד החיובי, את ההצלחות, את האושר והעושר שסביבנו. בימים אלה נוכל להודות לאדם אחר, לסביבה, למדינה, לעולם, לעצמינו או לכל דבר אחר שאנו חפצים.
עשרת ימי תודה מיועדים להזכיר לנו שלמרות כל הקשיים והפגמים במציאות חיינו בישראל, יש גם הרבה טוב מסביבנו, שאחרים מעריכים אותנו, ושאנחנו יכולים לתרום ולהעניק לאחרים.
היוזמה מציעה להפוך את התודה לפעולה ממשית, לגיטימית בחברה, ומציעה עשרה ימים של פרספקטיבה חיובית, שונה מהציניות והאטימות שאופפת רבים מאיתנו ביומיום.


'עשרת הימים הנוראים' של היהדות עוסקים, על פי המסורת העתיקה, ביחסי האדם ואלוהיו; עשרת ימי תודה עוסקים ביחסים שבין ישראלים לישראל. 
מערכת יחסים זו, כמו כל מערכת יחסים, עלולה להיפגע ולהישחק בזמני שגרה, ובדומה לכל מערכת יחסים, גם היא צריכה כמה ימים בכל שנה בהם להתרענן, להתחדש ולהיזכר בטוב שבהם. 
אך יחסים אלה אינם יחסים נאיביים, הם לא נובעים מהדחקת הפגמים והבעיות בקיומנו כאן, אלא מהכלה מלאה שלהם. הכרת התודה אינה הסתרת הפגמים; המודעות לחולשות שבישראליות היא חלק מהכרת התודה על הסיפור הישראלי כולו.

ניתן לקחת חלק במסורת כשותפים לרעיון, וכמו כן כשותפים במגוון האירועים שיתקיימו ברחבי הארץ במסגרתה - מעגלי שיח אינטימיים, התערבויות רחוב בערים השונות, ועוד ועוד.
שאיפתנו היא להחדיר את המסורת הזו לתוך מעגל השנה הישראלי וליצור עשרה ימים בהם החברה הופכת למודה ומודעת יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה