יום רביעי, 14 במאי 2014

הראה לי מנהל\בעל עסק מוצלח ואני אראה לך מחשבה ממקדת ומחויבת!

מכירים את האנשים האלה שהולכים לישון עם רעיון אחד, קמים עם אחר ובמשך היום למחרת כבר התחילו את השלישי.... כאשר כל הסביבה פשוט רצה במקום על מנת לדעת לאן כל זה הולך?
בנוסף, אולי אתם מכירים את התחושה בארגונים שאתה לא מספיק לצאת מישיבה לא יעילה אחת ואתה כבר נמצא בשנייה?
ומה עם האנשים האלה- אלה שמדברים עוד פעם ועוד פעם על מה הולכים לעשות, אבל בת'כלס... זמן רב עבר ואין שום דבר שזז בכוון- אותם אתם מכירים?

אז מה יש במשותף לכל שלושת המצבים האלה  אם לא... חוסר משווע ומזיק של מיקוד בזמן, בפעולה, במטרה ובניהול המשימה והמטרה?
יזמים יצירתיים הם כביכול הכי מזוהים עם ה"רעיון אחד בלילה ואחר בבוקר", אבל שלא נלך ונישאר רק שם כי זאת תופעה שנמצאת גם בארגוני- ענק בישיבות הרבות שמתנהלות, איפה שיש אנשים שיודעים לדבר גבוה גבוה כי זה מה שמצפים מהם, אבל מלבד דיבורים...

אתם יודעים כמה שעות של ישיבות יש בסקטור העסקי בשנה בארה"ב? המחקרים מדברים על 3 מיליארד ישיבות בשנה, 11 מיליון ליום, הערכת בזבוז של מאות מיליוני דולרים, כי לפי המרואיינים הרבים כ- 70% מהישיבות אינן חיוניות.
תחשבו על כל השעות שבהן אנשים יושבים ביחד במקום להיות בפעולה אחרת....
כמובן, לשבת ביחד לישיבה אפקטיבית היא חיונית, אבל יותר מדי פעמים הישיבה אינה אפקטיבית ולמעשה אדם אחד או שניים היו יכולים לעשות את אותה עבודה בצורה לא פחות טובה---ובכך לחסוך בזבוז רב.


לגבי החבר'ה שמדברים הרבה, ארוך ונמצאים רחוק מפעולות יישום בשטח- עד כמה הם באמת זוכים למישהו שישב מולם, שידרוש ירידה מהגדר וכניסה למגרש, שיהיה שם ללוות את ה"התנעה" ולוודא ביצוע...
אני כבר אומר לכם- זה לא קורה הרבה.
המנהלים שלהם רצים על המשימות היותר גבוהות, הקולגות נמצאים בשלהם והעובדים לא ממש מעוניינים למה הבוס לא עושה את מה שאמר שיעשה.
כמענה לשלושת המצבים הללו, יצרתי את גישת ה Get-Go""- תכנית מיני- אימון עוצמתית של 3-4 שעות בלבד (2 -3 פגישות סה"כ) שבהן האדם ממקד ובונה את מפת הדרכים שתעקוף את "קרוסלת-הרעיון המתחלף", תמנע ישיבות יקרות ולא חיוניות ותחייב את האדם לעשות את מה שהוא אמר ולאומר מה שהוא יעשה!

ה Get-Go יאה לכל מנהל, יזם ובעל עסק שפשוט רוצה "להיות נמרץ אבל גם מסודר", להסתער בכח אבל גם עם ראש, אדם שמבין שבחוד החנית של כל רעיון טוב יש הבנה, כתיבה וביסוס ה"חזון", לא כדאי לקפוץ על הערכים שמובילים את התהליך, חייבים לדעת מה היעדים,האסטרטגיות שאנו מאמינים בהן ואת התכניות שתהיינה מפורטות, קצרות עם תאריכי יעד ו"עוגני מחויבות" שאינן משתמעות לשתי פנים.

היום יש לנו  Wazeשמוביל אותנו, אך רק הפנטזיונרים חושבים שWaze יכול לנהל לנו את העסקים.
זה שלנו. 
ה Get-Go  לא מבין ב"פלסף", הבטחות ו"הברקות"... הוא לייזר, lean, וקצר.

זכרו, אחרי כל אדם מצליח יש מחשבות ממקדות ומחייבות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה