יום שישי, 10 באוקטובר 2014

מנהל בכיר: כל חודש אני מחכה למפגש המאסטרמיינד!

במפגש קבוצת "מאסטרמיינד מנהלים" בחודש שעבר זכיתי לשמוע משפט אחד מפי אחד המנהלים בקבוצה, משפט שצץ "משום מקום", ללא הכוונה, הנחייה והובלה שלי בעניין (יד על הלבJ)...
זה סוג המשפטים שאני חושב שכל מורה, מרצה, מנחה ואפילו מנהל מת לשמוע, וזה היה המשפט שעשה לי את היום: "אני רוצה להגיד לכולם פה כמה אני שמח שאנחנו פה היום וכמה אני מעריך את מה שאנחנו עושים פה...כל חודש אני ממש מחכה למפגשים האלה.".....
יש!!!

רוני דוניץ מאמן אישי ועיסקי בכיר
האמינו לי לא צריך יותר מזה. 
למרות שאני עושה את העבודה הזאת כבר 10 שנים, וכבר עברו דרך הקבוצות, המפגשים והסדנאות שלי מאות אנשים, אני לא מעט מסתובב עם התחושה שדרך המאסטרמיינד שאני פיתחתי ומנחה לא ממש מובנת. 
היא נראית יותר מדי כמו "עוד שיטה של nice to have", גם האורחים עצמם ואף חברים מסויימים לא תמיד מבינים את מה שקבלו, יש משהו במאסטרמיינד שהוא מאוד עדין, עקיף, נסתר, עמוק, שקט ומחלחל....
בדיוק התכונות ש"קשה למכור" בחברה שלנו שרגילה ל"מה אני מקבל" ו "מה יש בת'כלס"!!

מסטרמיינד למנהלים בכירים
למאסטרמיינד יש הרבה מאוד ת'כלס רק שהוא לא חותך לך את האוכל ומזין אותך דרך הפה אלא דורש ממך רפלקציה, הקשבה, להסתכל על עצמך בראי, לא רק "לדבר אמפתיה" אלא "להתנהל עם אמפתיה". 
הת'כלס במאסטרמיינד הוא בתובנות שלא תמיד ערים להן, שלעיתים "מתגלגלות בראש", דרך קישורים אסוציאטיביים שלעיתים לא מודעים, תובנות שנמצאות כזרעים המחכים להנבטה.

אני סבור שמנהלים ובעלי עסקים מאוד מאוד צריכים מאסטרמיינד אותנטי, חזק, מקצועי עם פן אישי...
זה מאוד מאוד "ת'כלס" כי זה מתחבר לאדם דרך קבלות החלטותיו, דרך צורת חשיבתו, דרך אימון הפתיחות לפרספקטיבות שונות עם דגש לעבר המחויבות שלו למילה ולפעולה שלו. 
אנחנו חיים בעידן של הצפה של קורסים של ידע, של "כלים", של תעודות, הסמכות, של מדידות ושל מסקנות. 
כבודם במקומם מונח, אבל....אני חש שחסר הכבוד הראוי לדברים ה"שקטים" שנמצאים מאחורי המספרים, המסקנות והbullets במצגת. 
המקומות השקטים האלה הם בעלי עוצמה, הם שייכים לדרך שבה אנו מנהלים ומתנהלים, ובמידה מסוימת, הם עשויים להיות הרבה יותר "ת'כלס" מכל הידע שזורקים עלינו ושאותו אנו מתקשים לעיתים לעכל ביעילות.



אני מאחל שיותר מנהלים, בעלי עסקים, ארגונים ובני אדם שבדרך משם לכאן ומכאן לשם, יבינו ויפנימו: מים שקטים חודרים עמוק. 
תיצרו גם אתם מאסטרמיינד ותגרמו לכך ש"תחכו לו" על מנת שהוא ייתן לכם את הפנינים שבדרך...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה