יום שני, 5 בנובמבר 2012

מונח חדש להצלחה בקריירה, עסקים ובחיים: "כישורי שינוי"


ישנו מונח שפעם סקרן אותי בלקסיקון הארגוני\משאבי אנוש הנקרא באנגלית -
"Change Management"- שאלתי את עצמי, האם לא כל ניהול הוא ניהול של שינויים?
מסתבר שהמונח מתייחס ליכולת לנהל עובדים, פרויקטים, צוותים וכיו"ב ממצב נתון למצב רצוי.
כן, זה נשמע מאוד מעורפל, אני יודע, אבל אנחנו צריכים לזכור שפעם לא דברו על "ניהול שינויים" בהרבה מקומות, רק מישהו החליט למעלה על שינויים ואז דחפו את זה Top down, מלמעלה עד למטה עד שמשהו קרה.

אותי מעניין המונח "כישורי שינוי", מונח שאולי אני ממציא (?) ומתרגם מ change skills, כי אני חושב שאלה הופכים להיות מאוד מאוד חשובים בעידן שלנו.
כישורי שינוי בשבילי הם לא אחרים מ"כישורי חיים", כי בחיים תמיד יש שינויים ואיך להתמודד איתם זה כל הסיפור! הבודהה דיבר על זה לפני 2600 שנה ולמעשה כל פילוסופית הבודהיזם לדעתי מתחיל סביב הנקודה הזאת.
אבל לא רק הבודהה, אם נסתכל סביבנו נראה ללא קושי רב- הכל אבל הכל משתנה, כל הזמן, כל דקה וכל שנייה. אז מה עושים עם זה, אתם שואלים?
אני חושב שצריכים לפתח כישורים אנושיים כבר מגיל צעיר לדעת איך להתנהל בתוך עולם שכל הזמן אבל כל הזמן לא מפסיק להשתנות.
אני סבור שזאת לא הגישה שעל פי מתחנכים היום.

אני רואה בראות עיני תלמידים מקבלים אימון הדרכה בניהול שינויים, משפחות שלומדות ומתכננות מה עושים במקרים של שינויים (ולא כפי שנהוג, לכבות את השריפה כאשר היא ממש מול העיניים), מבוגרים שלומדים ומתאמנים איך להתייחס לקריירה שלהם כדבר דינאמי וכך גם תנועתם והמצאתם מחדש, ארגונים שמקבלים אימון והדרכה איך להעניק "כישורי שינוי" למנהלים ולעובדים.

כפי שאמר אדם מאוד חכם פעם, ג'ק וול'ץ, המנהיג האגדי של ג'נרל אלקטריק:
"Change before you have to." Jack Welch

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה