יום רביעי, 22 ביוני 2016

תכניות זה נחמד אבל...

ישנה אמרה שמיוחדת לוודי אלן שאומרת: "אם תרצה להצחיק את אלוהים ספר לו את התכניות שלך."
נראה לי שהוא לקח את זה מהפתגם היידיש: "מען טראכט און גאט לאכט" , כלומר האדם מתכנן ואלוהים צוחק.
המסר ברור: אנחנו לא יודעים כל-כך הרבה כמו שאנחנו חושבים, או היינו רוצים לחשוב.

החינוך שקיבלנו, למעשה הוא גם הדרך שבה אנו חיים את חיינו, הוא שצריך להרחיב כמה שיותר את הביטחון שלנו לעתיד.
שנדע להפחית סיכונים, למקסם סיכויים, שנוכל להיות בשלוות נפש ממה שעומד לבוא.
זה חלום יפה- גם אני שותף לו- אבל יש רק בעיה אחת אתו- אין לנו סיכוי באמת.
החיים הם תמיד חזקים מאיתנו, מפתיעים אותנו ומשאירים אותנו במצב של חוסר ודאות.
אני מאמין שהאנשים שלמדו להחיות בתוך עולם שיש לו כל-כך מעט וודאות הכינו את עצמם טוב לחיים. הייתי מכנה את זה "ארגז-כלים לשינוי", או "כישורי חיים לשינוי".
זה לא קל אבל זאת השקעה טובה. אני עובד על הארגז הזה כל הזמן ועדיין אני רואה את כל החורים אצלי.

ואתם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה