יום חמישי, 2 ביוני 2016

ה"כן- אבלים..."

שמעתי את זה קודם באנגלית לפני כ -15שנה, ואימצתי את הביטוי על המקום.
The "Yea-buts"
לא חשוב מה השפה (ביידיש נקרא לו ה "יא- אבערים"? ביידיש זה נשמע אחרתJ), בואו נקרא לילד בשמו.....קוראים לו "פחד משינוי", וכל השאר זה קישוט לעוגה.

אנחנו בני-אדם ולמדנו לאהוב ולחבק את כל מה שנותן לנו ביטחון ותחושה של הגנה.
כל השאר, שיחכה. זאת אסטרטגיה נפלאה כשהכל מתנהל כשורה, אבל...האם החיים מתנהלים כשורה כל הזמן? Give me a break, will you!, תגידו 50%, תגידו 20%, תגידו גם 80%, מה שבטוח שהרבה מהחיים לא מסתדרים בקו ישר לפי הנקודות ואז אנו נקראים לעשות את זה אחרת.
אז אנחנו נקראים למתוח את עצמנו קצת מעבר לאזור הזה, אתם כבר מכירים אותו, כן?, הרי הוא "אזור הנוחות", ושם מתחיל ביתר- שאת התקף ה"כן-אבלים", פתאום מרגישים, רואים, אומרים, אפילו צועקים- "כן, אבל זה לא יעבוד!", "כן, אבל לא עכשיו!", "כן, אבל רק בחודש הבא... שנה הבאה...אחרי הבר-מצווה...אחרי החגים...", וכו', וכו'.

לפעמים כשאני מתבונן בעצמי ושומע את מכת ה"כן-אבלים" היוצאים מהדיאלוג שלי עם עצמי אני ממש מתחיל לחייך.
או לבכות. לפעמים גם וגם. מה שבטוח שהתמרור עובד ואני מתחיל לחשוב עוד טיפה הלאה.
אני בכוון הנכון. כאן מאוד עוזר כשיש אדם לצידי, עדיף שיהיה מאמן, ומאמן טוב, כי זאת בדיוק העבודה ה"קלאסית" של מאמן שמביא גאווה למקצוע ותרומה לחיים.

חברים, בפעם הבאה שתשמעו את ה"כן- אבל", אצלכם או אצל האדם שאתכם בשיחה, רוצו ו...תעשו לי לייק בפייסבוק?J... שטויות, תעשו לעצמכם "לייק גדול" לקריירה, לעסקים ולחיים ותנו ל"כן-אבל" בעיטה גדולה בישבן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה