יום ראשון, 15 במאי 2016

​איפה אנחנו משמעותיים?

קרה לכם פעם שהתייחסתם לפעולה, שיחה או אירוע כלשהו בצורה מאוד קלילה- אולי אפילו שכחתם ממנו- ופתאום גיליתם מאדם אחר שהדבר הזה היה מה זה משמעותי עבורו ולא היה לכם מושג?!!
לי זה קרה פעמים רבות: מה שסיפרתי על עצמי למישהו, שיחת אימון, החלטה שקיבלתי שלא הייתה "שגרתית", ועוד כהנה וכהנה.

אנחנו לא תמיד מודעים איך אנחנו משפיעים על אחרים, זאת האמת.
לפעמים נראה לנו ש"הזזנו עולמות" למישהו בהשפעה שלנו ולמעשה זה בקושי נגע לו, או שנגע אבל הוא הדחיק, התעלם או פשוט לא ממש הקשיב.
אני יכול להיזכר בכמה אימונים שבא הרגשתי שעשיתי משהו משמעותי עם אותו מתאמן אבל הצד השני לא היה במקום הזה בכלל.
אני גם גאה להגיד שלעתים אני שומע אחרי שנים איך תהליך אימון שעשיתי יחד עם אותו אדם "שינה לו את הראש", גרם לו להתבונן, לפעול, ליזום ולשנות.
גם זה קורה לשמחתי.
כנראה חוסר ההלימה נובע מזה שלמרות הכל אנחנו נוטים להיות "עסוקים בעצמנו" ולא תמיד ממש בקשב לאחר. זה לא נשמע טוב, אני יודע, אבל ככה זה. 

לכולנו יש הרבה מה לשפר בעומק ההקשבה שלנו, זה ה zen של החיים, להיות כאן ועכשיו עם אדם ופעילות ולא לתת לעבר ולעתיד להשפיע עלינו יתר על המידה: הדעה הנובעת מהניסיון שלנו הגורמת לנו לחשוב ש"אני כבר יודע(עבר), והרצון שאנחנו נייצר תוצאה מסוימת מאוד (עתיד).
להיות משמעותיים לאחר מתחיל ונגמר בעומק ההקשבה שלנו לאחר, כששמים את עצמנו והאגו שלנו בצד ופותחים את הראש והלב שלנו למי שלפנינו.
איפה ואיך אתם רוצים להיות משמעותיים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה