יום שני, 30 ביוני 2014

קבוצות המאסטרמיינד מתרגלות "ריפריימינג"

שם של התהליך הוא "ריפריימינג" ואנחנו עושים את זה כל הזמן אפילו אם אין לנו מושג מה פשר המילה הזאת שנכנסה אלינו מהשפה האנגלית. המילה "פריים" משמעה מסגרת, במובן התקשורתי אפשר להבין אותה כמסגרת של התייחסות, או במילים יותר "מקצועיות"- מודלים של חשיבה ("סכמות"), פרדיגמות (מילה אהודה בתחום הקוצ'ינג)...מסגרת של אמונות, ערכים, הנחות שאינן בדוקות יתר על מידה אבל אנו פשוט מתנהלים על פי הן. 
בזכות הדברים האלה אנו מייצרים משמעות עבור עצמנו- כאשר אנו עוסקים ברי-פריימינג- דהיינו, מתן מסגור חדש לדבר הספציפי- אנו יכולים להגיע למשמעות אחרת, הבנה אחרת...אפילו תחילתה של מציאות אחרת!



בקבוצות המאסטרמיינד בחודש האחרון קפצנו לתוך הנושא הזה ולתוך הדילמות, פרספקטיבות ואתגרים של המשתתפים...איך עושים ריפריים לראות: בעייה לכאורה כהזדמנות, חולשה לכאורה כחוזק, הבלתי-אפשרי לכאורה כאפשרי, מישהו שלכאורה מתנגד לך כאדם בלי אג'נדה בכלל מהסוג הזה, ועוד...

לעיתים ניתן לסייע לאחר לעשות ריפריים רק בזכות זה שאתה עוזר לו לשנות מצב רוח- אדם יותר שמח, לדוגמא, יהיה גם יותר חיובי. 
כוחו של הריפריימינג יכול להזיז הרים וגבעות ויכול גם להוציא אותנו מנקודות קשות עם עצמנו, רגשית ופרקטית. אין פלא, אם כך, שריפריימינג נמצא ככלי בכיר בכל ארגז כלים של מאמן מקצועי ובכל שיחת אימון אותנטית!

אקח את עצמי, לדוגמא, לפני 11 שנים שהחלטתי לעזוב את תפקידי כמנהל פיתוח עסקי בביוטכנולוגיה והיי-טק ולהתחיל את דרכי כמאמן, שאז הרצון שלי היה קודם כל לעזור לאנשים למצוא חיבור טוב יותר לעולם המקצועי שלהם, להווייה המקצועית שלהם, למציאות המקצועית שלהם. סיפרתי לחבר שאיתו עבדתי בעבר (אפשר להגיד שהוא גם חבר בעבר כי אנחנו כבר לא בקשר J...), והוא התחיל לחייך. 
הוא היה חבר שהייתי מספר לו ומתייעץ איתו לכל אורך הדרך שלי שחיפשתי לעבור למקומות עבודה שונים, בשנים שבהן החוסר סיפוק דירבן אותי להמשיך לחפש ולנסות במקומות וזוויות שונות....חברי צחק ואמר" "תגיד לי דוניץ, אתה הולך לעזור לאחרים למצוא את עצמם בעבודה? מי אתה שתעשה את זה אחרי שאתה כל-כך הרבה שנים לא מוצא לעצמך?".

אין ספק שהשאלה הזאת לא נעמה לי, יותר מזה... עיצבנה אותי לאללה!!...אבל...אבל, אתם יודעים מה? זאת היתה שאלה מצוינת כי היא באמת דחפה אותי להתבונן עמוק לתוך עצמי ולהבין את כל מה שעבר מאחורי וכל מה שמתעתד להתהוות לפני...ולהבין שניסיון החיפוש הוא לא רק היה "שלב בהתפתחות" אלא- ב"ריפריימינג עוצמתי"- ניסיון יקר מפז, ניתן לי ניסיון אמיתי של שנים שממנו אוכל להקשיב, להבין ולסייע למתאמנים שעוד יבואו. 
וכך היה, מצאתי במשך מאות שעות רבות של אימון לקריירה שהניסיון הזה הוא נכס בלתי-רגיל, שממנו אני שואב כל יום ביומו למען אחרים, על מנת שהם יוכלו להימנע מטעויות מיותרות ולמנף את עצמם בהגשמה ראוייה בתחום העבודה.

ריפריימינג: כלי יקר- ערך לעסקים ולחיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה