יום רביעי, 19 בפברואר 2014

עכשיו השאלה הגדולה: איך מתנהלים עם הבוס?


ולמה השאלה הגדולה? כי אם תשאל 10 אנשים מה הדבר שהכי קשה להם בעבודה- או לחלופין הסיבה שבגינההם רוצים לעזוב- אז תראה שבערך 8-9 מהם יגידו לך "לא מסתדר עם הבוס!"...

עכשיו אני ממש אבל ממש לא הולך להגיד לכם על 10" נקודות ליחסים מושלמים עם המנהל שלך" או משהו כזה, כי מספיק יש לנו חרטא על הראש כל היום מה "10 דרכים לאושר ועושר..."...די, לא לכוון הזה...

אז מה כן? אני יכול להגיד לכם בביטחון רב ועם ניסיון רב שהדרך שבה אתם עונים על השאלה שמוצבת בפוסט הזה היא הדרך שאתם צריכים לבדוק היטב היטב מה יעילותה, כי במקרים רבים מאוד כאן קבור הכלב!

קודם-כל ווידוי קטן: בחמש עשרה השנים שעבדתי תחת בוסים בתפקידים שונים של ניהול, שווק, מכירות, פרויקטים, אני חושב שעניתי לא טוב על השאלה הזאת. 
חבל שלא ידעתי אז מה שאני יודע היום, אז אם מישהו יכול לעשות לי rewind 25 שנה אשמח להתחיל מחדש. 
הטעויות שלי היו רבות ושונות, דוגמאות: חשבתי שהבוס יבין לבד מה הערך שלי ולא אצטרך להגיד לו- טעות. 
חשבתי שהבוס מתקשר כמוני, אוהב לחשוב ולחקור לעומק, לנתח, לחשוב קצת אחרת- טעות. 
חשבתי שלבוס גם חשוב איך מרגישים, שגם לו חשובה מוטיבציה, בניית מערכות יחסים- לא תמיד, לא פעם טעות גדולה. 
חשבתי שהבוס קצת יותר רחב- אופקים מעבר למשימה הפשוטה, מה"דרך שלו"- לא כך הדבר. 
וכן, חשבתי שגם לבוס חשוב הצד האתי של העניין- טעות בכמה מקרים מהותיים.

אז מה, כן? או קיי---עברו שנים, כבר הצלחתי ללמוד על אז, ללמוד איך להסתכל על תקשורת בין-אישית, הצלחתי לראות היכן אני נכשלתי והיכן אני טעיתי...
הלכתי מעבר והבנתי מתי כן צדקתי ומתי כן יכולתי לאחות את הקרעים לו רק ידעתי כמה דברים על "תקשורת בוסית". 
הצלחתי לעזור לאנשים רבים עם התקשורת שלהם, שהמילים והכוונות שלהם יגיעו ליעדם באפקטיביות...

פרופסור יצחק אדיג'ס, בין יועצי הניהול המפורסמים והטובים בעולם לעניות דעתי, פיתח מודל מאוד חכם על "סגנון ניהולי"- חפשו בגוגל ותקראו, בגדול הוא  מחלק את עולם המנהלים לארבעה סגנונות, כל אחד עם הסגנון שלו. 
לצורך הפוסט הזה רק אזכיר את הנושא, אולי בפוסטים עתידיים ארחיב איך אני רואה את זה הלאה:
P= Producer- החבר'ה האלה הם סופר-משימתיים, פונקציונליים, יצרני תוצאות וביצועיסטיים. קצרי- טווח. 
צריך לדבר איתו ב"שורה תחתונה", זה מה שהוא מבין. 
שימו לב- זה הסגנון הדומיננטי בישראל אז אם נכוותם כאן (כמוני...) תדעו לכם שכדאי לראות כמה התקשורת שלכם לא מדברת את השפה הזאת....
 A=Administrator - הולך לפי הספר, מאוד יסודי, לא אוהב הפתעות, גישת "מנהלן", חשוב וחסר בארץ ,הדרך שמדברים אליו זה דרך פרטים, נוהלים, סדר וארגון....זהרו עם ה"רעיונות היצירתיים " כאן! ...
E=Entrepreneur- החדשן והיזם, מאוד נפוץ בארצנו, רואה את החזון, הנולד אבל לא כל-כך כמה מטרים קדימה....מאוד לא סובלני לפרטים, נוהלים, מה "אמור להיות" ומה אמר בדיוק אתמול---או ואבוי לך אם תביא לו משהו ארוך, מנומק עם הרבה פרטים- מת על הברקות חדשות!...

ואז יש לנו את ה I=Integrator- מתכלל בני אדם, the people person, איש שרוצה שאנשים יקשיבו, יעבדו ביחד, מאמין ב networking,איש של פשרות, צוותים...סגנון קל להסתדר איתו אבל- האם אצלו הכח בארגון? 
האם הוא אומר לך את האמת או מה שאתה רוצה לשמוע על מנת לא להיפגע?

וזהו, ממש על קצה המזלג, כי כשאתה בונה תקשורת עם הבוס- ואין מנוס ממנה- היה זהיר שאתה יודע מי עומד מולך. 
זה לא משנה קצת, זה משנה המון!! בניית מערכת יחסים עם הבוס= התנהלות נכונה עם הבוס...
אם לא תדע איך אז כדאי להתחזק כאן---כי הבוס הוא הבוס, like it or not!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה