יום שבת, 8 בפברואר 2014

מה קורה כשהדרך מתמשכת?

שאלה לא קלה... כי בעולם שלנו ובחינוך שקיבלנו הצורך שלנו "לדעת", לדעת מה יהיה, שיהיה, שיהיה טוב, שיצליח, גובר על הכל. וזה מובן, בוודאי מובן... אבל  יש רק בעייה אחת קטנה... פיצית.... שהאמת היא שאין לנו שום תעודת ביטוח על שום דבר בחיים! יש לכם בעייה עם זה, אז תפנו אל אלוהים, (אם יש כזה דבר, לשיקולכם... ),זאת המחלקה הנכונה.

ובעולם שאין בו תעודת ביטוח לשום דבר אין מנוס מלפתח תקוות, תכניות, יעדים, שיטות, טכניקות ואולי יותר מכל אלה... ביטחון עצמי, הביטחון בכוח שלך להתמודד, להתגבר, ליפול ולקום, לפנות ימינה ואז אולי שמאלה אם לא עובד, ללמוד, לנסות ולהתארגן שוב.

עכשיו, אם תלבישו על חוסר הוודאות הזה את הרצון לעשות שינוי, לעבור מקצוע, להקים יזמות, לעשות כמה כאלה דברים ביחד- מה למעשה אתה יוצר? הרי אתה יוצר עוד חוסר וודאות על חוסר הוודאות שכבר היה... מצב קשה, לא?

אז, לא בהכרח, רק זה דורש מאיתנו לא מעט, להכיל בעצמנו את היכולת להיות מבולבלים ולהמשיך הלאה, למרות כל השאלות המעצבנות ששואלים אותנו ושאנחנו שואלים את עצמנו.
כולנו מכירים את החלק הזה בתוכנו, אני קורא לו החלק ה"בטחוניסטי", ולא במובן הצבאי כמובן.
כולנו- או רובנו- מכירים את האדם הזה שעומד לידנו, או לא רחוק מאיתנו, שמוכן בכל רגע להגיד לנו למה זה לא יעבוד, למה זה לא עבד בעבר, וכמה שאתה נאיבי ומרתף רק לחשוב על זה...

קוראים לזה "לחבק את הבילבול", התכונה שלתת לבילבול להביא אותנו לרפלקציה יותר עמוקה, יותר אמיצה, היכן שהשאלות עולות שלא נותנות לנו להסתובב בתוך חלומות אלא דורשות תקווה וחזון.

http://thoughtleadershipleverage.com/2010/04/embracing-confusion/

זוכרים את השיר של הביטלס ""The Long and Winding Road? איזה מנגינה מרגשת! אבל ככה זה חברים, לדעתי לפחות, התהליכים פשוט לא ליניאריים- ולא חשוב כמה שנרצה שיהיו כאלה- אלא אנחנו נזרקים פעם אחר פעם לצומת אחת, לפעמים צומת אחרת, ולפעמים, מה לעשות, חזרה לאותה צומת שבה כבר היינו (אוי כמה שזה מעצבן!)!

אין מנוס, אבל לא להתייאש כי החיים והעסקים מראים לנו פעם אחר פעם שיש אוכל טוב בסוף המסלול, שאנשים רבים וטובים (וגם פחות טובים) לקחו את חוסר הוודאות הזה, חיבקו אותו והגיעו למקומות ודברים נפלאים.

אז אולי זה פשוט הפתגם הסרבי שאהוב עלי בסופו של דבר: "בטח בעצמך ובסוסך". כל אחד עם הסוס שלו...

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה