יום חמישי, 6 בפברואר 2014

איך יוצאים מכלוב הזהב?

אנשי היי-טק, וגם אם לא, אתם מכירים את המושג "כלוב הזהב"?
זה המקום שבו העבודה מזינה אותך במשכורת ותנאים בשמים ואתה נשאר שם.... ונשאר שם... ונשאר שם למרות שאתה מקטר.... ומקטר...ומקטר... כי פשוט זה לא המקום שבו אתה רוצה להיות, ולא יעזור שום דבר אחר- פשוט צריך לקבל את האומץ והמחויבות האישית לך לעשות את הצעדים הדרושים! כמובן, כל זה היא החלטה לא פשוטה כשיש משפחה, ילדים, אולי חובות והרבה מאוד ציפיות של כולם...

במקרה הזה, כשמתחילים איתי תהליך אימון, זה לבנות את החזון, את מפת הדרכים, לקחת את התמונה הגדולה ולפרוט לצעדים קטנים ומדודים... להכפיל כח, להכניס יעדים, לגרום לך לשכנע ולתרום את ה"סביבה" כי בלעדיה יהיה קשה, ואנחנו רוצים להצליח במשימה הזאת...

כמו שאורי (שם בדוי) איש היי טק, בן 40+ שבא אלי עם הרצון לעזוב את תפקידו כמנהל מכירות, אך לא אזר את האומץ לבצע... ואז יום אחד שהריח שדברים לא טובים קורים בחברה הוא הרים את הטלפון... בנינו עבודה משותפת של מספר חודשים שבהם הוא בנה לעצמו את העתיד.
לא היה קל כמובן אבל עכשיו, כעבור 5 שנים הוא סיפר לי  "את האורי ההוא אני בקושי זוכר. הוא נראה לי מהוסס אפילו קצת כבוי... הצעד שלקחתי פתח בפני עולם חדש ואני לא יכול להעלות על דעתי משהו אחר היום כי זה פשוט אני!".
כיום אורי בעל חברת תוכנה בינלאומית. הוא הבוס של עצמו.

בסופו של דבר זה עניין של החלטה. וכל החלטה טומנת בחובה את עניין של להעדיף את A  על B  ואולי שניהם על C. ומאחורי זה נכנס העניין של ערכים, של תפיסת עולם, מה חשוב לנו באמת בחיים ועד כמה אנחנו מוכנים לנער את הסירה על מנת להגשים בחיים. יש אנשים שהדבר בא להם יותר בקלות, אלה שלא, ויש גם סוגי אופי שלא מסוגלים לפרוץ אף על פי שהיו רוצים. ויש כאלה שזה לא כל-כך נורא והכלוב הוא לא באמת כלוב עבורם...

ומה אתכם? איפה אתם?...אני את אורי לא שוכח, הוא בחר בדרך והוא הבוס של עצמו- לטוב ולרע..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה