יום שישי, 26 באוקטובר 2012

I am because we are

אחד מהדברים היפים שאני מקבל מעולם הפייסבוק הוא שאני נחשף לדברים מדהימים בלי שאבקש אותם...והם לא מעט פעמים מרגשים ומלאי- תובנה.

ניקח א הדבר הזה למשל, מושג ה Unbuntu- שנמצא בצורות שונות במדינות שונות באפריקה (ולא רק אפריקה): I am because we are. התפישה היא שהאדם לא חי לבד, הוא חלק מקהילה, כזו או אחרת, וברגע שהוא באמת מפנים את זה הוא יפעל בצורה אחרת.

אני כבר שומע את כל הציניקנים המרימים גבה ופותחים את פיהם, "באמת? אתה לא יודע שבאפריקה יש את האלימות , המלחמות, וכו' , וכו'"....אז חבר'הלך, עצרו רגע. זה לא אפריקה מדברת כמו שזה לא ישראל מדברת...זה מושג אתי, תפישת עולם שאומרת שההנאה שלי היא לא הכל, כי ההנאה שלי גם קשורה למצב של השני". אלימות ושנאה יש בכל מקום.

אני מזמין את כולנו לקרוא את הכתוב מטה ולהרהר: היכן זה פוגש אותנו? ואולי יותר נכון- היכן היינו רוצים שזה יפגוש אותנו?

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/578383_548918958457763_2035286654_n.jpg

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה