יום רביעי, 23 במאי 2012

הכלי האולטימטיבי במתן מצגת: דע מה הקהל מצפה לקבל ממך!


כאחד שישב ושמע מצגות רבות בימי חייו (של יזמים, מנהלים, מדענים ומהנדסים, הקבוצה האחרונה היא הקשה ביותר בנושא הזה, כאמירה גורפת), אני יכול להעיד באופן אישי: רבים הם המציגים שפשוט מפספסים.
ההיצמדות שלהם לנתונים, גרפים, דיבור על "פיצ'רים" הורגת להם את הדבר החשוב ביותר: ההקשבה והחיבור של הקהל למה שהם בכלל אומרים!
ג'רי וייסמן, אחד מבכירי מאמני הפרזנטציה בארה"ב, אמר את זה נפלא:
WIIFY= What's in it for YOU?
המציג ממקד כל נקודה שהוא מביא במצגת למה שהקהל רוצה לדעת: מה יצא לי מזה? למה זה חשוב לי? וויסמן המציא את הביטוי "audience advocacy"- מה רוצה הקהל לשמוע- מושתת על לימוד ותרגול של "טריגרים" מסויימים.
הטריגרים של ה
WIIFY צריכים להיות נוכחים כל הזמן במצגת, באמצעות ביטויים כמו:
  1. זה חשוב לכם בגלל....
  2. המשמעות עבורכם היא...
  3. הסיבה שאני מספר לכם את זה היא...
  4. איכפת לכם מזה כי...
  5. אז מה אתם שואלים?...
  6. ו....ה wiify פה הוא...
נשמע לכם מאולץ? גם לי....אבל בתור אחד שגם טעה בטעות הזאת יותר מדי פעמים, זהו טיפ מעולה לכל מי שעומד מול קהל, על אחת כמה וכמה בעידן של קשב הולך ונעלם אצל הקהל.
חשבו לעצמכם: wiify במצגה הבאה שלכם...השבוע? מחר?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה