יום שבת, 27 באוקטובר 2012

חזרה מסרי לנקה: מבט להודו ודרומה

טיולים טובים = נחיתות קשות...
לא יודע אם אתם מכירים את זה אבל הפעם היתה לי "בומבה", ימים ארוכים לחזור "להיות כולי כאן" (למרות שהמציאות מחזירה אותך "כאילו" מיידית).
18 ימים בסרי לנקה עם תחנה בעמאן, התנתקות מתוקה בארץ יפה ונעימה.
אתחיל לטפטף... הקופים המשגעים ממש כמו חתולים בשטח- משהו...
והפילים!!

סרי לנקה היא פנינה "סודית", שלא כל-כך שמו לב אליה, עד עכשיו, והנה כבר מתחילים להגיע כל הישראלים. היות ואני יודע שרבים מהקוראים את הבלוג הזה היו בהודו פעם אחת או 100 פעמים, הייתי רוצה להגיד כמה מילים בהקשר הזה.
אם משווים בין הודו לסרי לנקה, אפשר להגיד את הדברים הבאים על סרי לנקה:

1: זאת הודו "לייט"- שהיבין יבין.

2: מדינה של 20 מיליון ולא מיליארד +, שאומר יש הרבה פחות לחץ, דוחק, הרבה פחות עוני ברחובות, הרבה אבל הרבה פחות קקי שלי פרות ברחובות.
נושא העוני הוא מאוד מאוד קריטי, כי בסרי לנקה יש מעט יחסית ובהודו....

3: אפשר להירגע- התחושה שהגנב של המצלמה או התיק שלך הוא רק מעבר לפינה- לא קיימת בסרי לנקה. מדינה הרבה יותר בטוחה.

4: פחות דרמה ופחות רגש- ההרים יותר קטנים, המעברים פחות דרמטיים, האנשים יותר שלווים, הרוחניות יותר מינורית.

5: אנשים מאוד נחמדים, גם אוהבים זרים- מלבד זה שאנחנו גם שם  "בנק מהלך"- לא תמיד היתה לי תחושה כזאת בהודו.

6: סדר- הרבה יותר בסרי לנקה.

7: עלויות- זה לא הודו- ממש לא- תשלמו יותר- אבל מחוץ לעונה המחירים בשבילנו הישראלים מאוד סבירים.

8: שקט- ים- יש הרבה שקט במקומות רבים- מדובר באי, יש מנטליות של אי.

9: תפגשו הרבה פחות רמאים, לא נעים להגיד כי אני מאוד אוהב את הודו- אבל התחושה שלי היתה שכולם מנסים לעבוד עליך כל הזמן (בעיקר ברחוב).

10: אם אתה רוצה את תחושת התרמילאות של הודו אחרי הצבא אז סרי לנקה פחות מתאימה.
אבל אם אתה רוצה מדינה שקל להנות ממנה לתקופה קצרה הנותנת תחושה נעימה-תדרימו קצת לסרי- לנקה. מדינה שמעלה חיוך על פני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה