יום רביעי, 28 במרץ 2012

אימון אישי ועסקי: אל תפריע לי עם האמת- אני כבר החלטתי!


אתמול ישבתי עם חבר לשיחה וכבר ידעתי מה הוא הולך להגיד.
אני חושב שלא ישבתי איתו עד אתמול כי ידעתי שהוא הולך להגיד לי משהו שלא כל-כך רציתי לשמוע על אחת התכניות שלי.
בשפה אחרת, הוא רצה להביא לי מראה להביט בה ואני העדפתי להימנע מכך על מנת שה"החלטה" שלי תישאר בעינה.
כמובן, לא עבר הרבה זמן בשיחה וכבר עליתי על ה"פרדיגמה" שלי (אולי זה היתרון בלהיות מאמן אישי ועסקי, אנחנו רואים מהר יותר איך אנחנו "מסנדלים" את עצמנו במחשבות...).
הדיאלוג שהחל בשיחה המשיך איתו הביתה, לתוך הערב, לתוך הלילה, הלכנו לישון ביחד.
בבוקר קמתי עם רעיון אחר, כוון חדש, אנרגיה מתחדשת...

באימון אישי ועסקי עוסקים כל הזמן באיתור הפרדיגמות בחשיבה, ובניטור הרגש הקשור לחשיבה שכמובן גורר מחשבות לתחומי "קיבעון" חדשים.
ישנו הרבה כח בדרך הזאת, אבל יחד עם זה, לא תמיד נוח.
היה הרבה יותר טוב אילו היינו יכולים לעלות לרכבת ולרדת בתחנת היעד מבלי יותר מדי לחפור.
כן, זה יותר נוח, בהרבה.
רק שזה לא תמיד משקף את האמת, ואם חשוב לכם האמת (ואני חושב שהיא חשובה לכולנו), עלינו לדעת שאנחנו כל הזמן
work in process, המחשבה של הבוקר היא כבר שונה בצהריים, והמפגש של הערב יכול לנער חזק את ה"החלטה" של הצהריים.
הפוואנטה פה היא פשוט לדעת את זה, לקבל את העובדה, לשחות עם הזרם ולא נגדו.
כמו שמישהו חכם פעם אמר, "אם אתה לא יכול לראות את האור בקצה המנהרה אולי אתה במנהרה הלא נכונה?".
היזהרו מ"החלטות" כי ייתכן שהן פשוט מסמנות את הנקודה שמישהו כבר התעייף מלחשוב ולא כל דבר אחר.

כן. כן תפריעו לי עם האמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה