יום שבת, 24 במרץ 2012

אימון עסקי: מה בין יצירת משמעות וניהול עסק?


שאלה מוזרה אתם אומרים? לא למאות מנכ"לים של חברות ענק מארה"ב שחברו יחד בשנים האחרונות לקרוא תיגר על המחשבה ה"מקודשת" שעסק קיים קודם כל לייצר כסף, רב ככל שניתן, עבור בעלי המניות.
התנועה שנקראת conscious capitalism, חורטת על דגלה שהסיבה שעסק קיים היא קודם כל, מעבר לצורך שלו להפיק רווחים,  ליצור משמעות "גדולה" וערך עבור כל בעלי העניין- stakeholders: עובדים, בעלי מניות, ספקים, לקוחות, קהילה, סביבה.
חברי הארגון היום באים בעיקר מקרב מנכ"לים של חברות ענק (עם אלפי עובדים ומחזור במיליארדים) וחוקרי אקדמיה בתחום מנהל עסקים, אבל, לדעתי ,העקרונות טובים לקטנים ולגדולים כאחד, כפי שמובא באתר שלהם:

1.     Business has a deeper purpose.
2.     Business exists as and as part of an interdependent system to provide value for all stakeholders which creates a healthy business.
Conscious leaders serve the purpose and the business.
Creating conscious culture is the key role of a conscious leader and the ground for the stakeholder system

סקפטיים?  האם עוד מניפולציה שווקית של אלופי השווק האמריקאים? אני שמח להגיד שאני באמת השתכנעתי שלא זה העניין פה, כי לאחר קריאה מדוקדקת בחומרים, צפייה בקליפים השונים באתר שמובאים מתוך כנסים של התנועה בשנים האחרונות, אני מאמין שיש בשורה כאן, אותנטית ומרגשת, התפתחות "אבולוציונית" של המודל של עסקים בעולם:
It's time has come!

באימון האישי והעסקי שלי הנושא- בלי הכותרת- תמיד היה מרכזי בתהליכים שאני מעורב בהם.
אני גם גאה לספר על תרומתי הקטנה לנושא בכוון נוסף: הבאתי את הנושא הזה לדיון ושיתוף בקבוצת מאסטרמינד של מנהלים ובעלי עסקים בכירים שאני מנחה מזה 6 שנים וראיתי עד כמה הנושא הזה בדמם. חסר להם ביום-יום, מבעבע בפנים, מחפש ערוץ לצאת החוצה ללא בושה וללא התנשאות...

כולנו זקוקים למשמעות, וחיפוש המשמעות הוא הדבר המהותי ביותר בהווייתנו.
כך אמר וויקטור פרנקל, הוגה הלוגו-תראפיה, איש מדהים בפני עצמו.
המודעות בעסקים היא לא פאזה חולפת וטרנד של השנה- היא מהפכה פנימית וחיצונית- עוד נשמע עליה רבות.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה