יום ראשון, 5 בפברואר 2012

רשימות To Do List יש דרך טובה יותר...


אני חושב שרובנו עושים את זה בדרך זו או אחרת:
כותבים רשימות ארוכות לגבי מה עלינו לעשות ביום הבא אלינו לטובה ובכך אנו מאמינים שמיקדנו את עצמנו להיות יעילים.
נכון?
אז זהו, שזה ממש לא נכון, כי כפי שרובנו יודעים, הרשימות האלה נוטות להתארך, להצטבר, להיות מועברות מיום אחד לשני, ומה שבאמת קורה הוא שאנו לא ממש מתייעלים בניהול הזמן ורק מעמיסים מסרים שליליים פנימה לתוך עצמנו, "אני לא מתקדם/ת...אני נקרע/ת...אין לי זמן לשום דבר".
מאמר קטן ונחמד מ Harvard Business Review-On-Line מדבר על הנושא וממליץ להכניס לעניים את ה"לוח החי".
במקום לעשות רשימות של כמה מילים שנוטות להתארך, עושים חלוקה לפי מידת הדחיפות, וההערכה לגבי כמה זמן כל דבר יקח, ואז משבצים ליומן לפי הזמן הדרוש והדחיפות הרצויה....ועומדים בזה!
עכשיו, אגיד לכם איפה הקושי הגדול, ואיפה הרבה נופלים בדרך, וזאת על סמך ניסיון עם עשרות מתאמנים ועם עצמי במשך הרבה שנים: הערכת הזמן!
יש לנו קושי אמיתי להעריך זמן של מטלות, אבל, מצד שני, ככל שנעשה את זה יותר, נהיה טובים יותר בזה. אין תחליף למיומנות של הערכת זמן, זה האלף-בית של כל ניהול, הנתיב הקריטי להישרדות של כל עצמאי.
והדבר נכון במובן רחב יותר: כשנדע להעריך את הזמן של משימות טוב יותר, יעריכו אותנו יותר ואנו נלמד להעריך את זמן שלנו יותר, והוא הוא משאב נחוץ לנו ביותר בחיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה