יום רביעי, 13 ביולי 2016

את ההזדמנויות צריך ליצור!

לכל מי שיושב בבית או ליד המחשב וחושב לעצמו –"למה הם כן ואני...לא?", אז הנה סיפור יפה בשבילכם ששמעתי לראשונה מפי המורה הבודהיסטי האמריקאי, ג'ק קורנפלד:
"אדם יושב בבית, ורואה בחדשות שעומד להיות שיטפון, לכן ממליצים להתפנות מהבתים. 
ההוא, חזק באמונתו, חושב לעצמו - "מה יש לי להתפנות? אם זה יהיה שיטפון כל כך נוראי, אלוהים יעזור לי".מובן שיש שיטפון, והכל מוצף, האיש שלנו נוסע באוטו כאילו כלום, ונתקע. עובר לידו נהג משאית שמציע לו לעבור אליו. "עזוב", הוא אומר לו "האל יעזור ויחלץ אותי מכאן".
מפלס המים עולה, האיש מטפס על גג המכונית, חולפת לידו סירה, ומציעים לו להצטרף. "תודה, אין צורך. אני מאמין באלוהים, האו יציל אותי".
המים הולכים ומעמיקים, האיש חדור אמונה ושטוף במים, חג מעליו מסוק, משלשלים אליו סולם, והוא בשלו - "אין צורך, אלוהים יעזור".

מה לעשות, המים מנצחים, והאיש שלנו טובע. עולה לשמים, ומתלונן בפני היושב במרומים: "אני אדם מאמין, מקיים מצוות, סומך עליך. הייתי בטוח שתעזור לי, שתציל אותי מהצרה הזאת... למה לא עזרת? למה איפשרת לי למות?"
עונה לו אלוהים - "מה אתך! הודעתי לך בחדשות, שלחתי לך משאית, סירה, מסוק - ואתה סרבת בתוקף לעזרה!"
מי נמצא אי שם שמחכה להזדמנות חדשה שתיפול לו על ראשו...וזה עוד לא קרה?​

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה