יום שלישי, 26 ביולי 2016

"אז יש לי בעייה עם ניהול זמן...כל חיי..."

 פעם בכמה חודשים אני מקבל טלפון ממי שכנראה מגיע אלי מגוגל, מישהו שחיפש בין מליארדי דפי האינטרנט פתרון לבעיה שיש לו\לה להתארגן על הממד של זמן בחייו.
זה בדרך כלל מתחיל כשיחה מאוד ממוקדת, מאוד "ישר לעניין", אותו אדם מספר לי שקוראים לו "
x" ,ו.. "אז יש לי בעיה עם ניהול זמן...כל חיי...", והוא חושב שאולי "כמה פגישות איתי" יעזרו לו לפתור את הבעיה.
מה שבדרך כלל קורה הוא שהאדם הזה נעלם אחרי השיחה הזאת, לעולם לא יגיע או יתקשר ל"כמה פגישות" האלה ויש לי ספק גדול מאוד שבעייתו עם הזמן תבוא על תיקונה.
מניסיוני אני מוצא שה "בעיה עם ניהול זמן" הוא בכלל לא בעיה של ניהול זמן, ניהול זמן לוקה הוא התוצאה ולא הבעיה.
הבעיה- או כפי שאנחנו אוהבים לקרוא לה, "האתגר"- היא בחוסר המודעות וחוסר ההפנמה לשתי מילים, "עדיפות" ו "ויתור".
הכל מתחיל עם מודעות: כשיש מודעות לממד של זמן, וזה דבר שעליו כן אפשר להתאמן ולשפר, פתאום "ניהול הזמן" הופך להיות אקטואלי.
כשיש הפנמה למילה "עדיפות" פתאום הזמן מקבל קצת "ריספקט".
כשמבינים "עדיפות" מתחילים להבין שהמילה "ויתור" היא לא כזאת נוראית, יש לה יתרונות גדולים.
אבל קודם צריך להגיע.
חיפוש בגוגל הוא נהדר אבל הוא לא יפתור לאף אחד את "בעיית ניהול הזמן".
זה רק האדם בעצמו יכול לעשות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה