יום שני, 15 בספטמבר 2014

5 טיפים למנהל ה"משודרג" שהולך לפני המחנה

 מרביתנו יודעים כבר שנים שמה שעבד פעם בניהול לא בדיוק עובד היום- הטכנולוגיה, הגלובליזציה, התחרות והתקשורת 24/7 המגיעה אליך לכל מצב ומקום, הם רק חלק מהדברים ששינו את תורת הניהול ללא היכר. בד בבד עם זה עלתה קרנם של חשיבותם של מה שנקרא "מיומנויות רכות של הניהול"- ביטוי מטעה כי הן ממש לא "רכות" בכלל...למעשה מדובר ב"מיומנויות האימון למנהל"- בדיוק אותם הדברים שנמצאים גם במסגרת של המאסטרמיינד היכן ש"מה שרואים ביחד לא רואים לבד!"

Photo: imagery majestic, freedigitalphotos.net
אז אם אתם מנהלים שבאמת מחויבים להיות הכי טוב שאתם יכולים להיות (דבר שמובן מאיליו בעידן ה"מצוינות" שלנו), קבלו את 5 הטיפים ל"מנהל המשודרג" וצאו לדרך ההפנמה:

1. לשתף! כן, בעידן שלנו מנהל שיודע לספר גם מה שמעסיק ומדאיג אותו, גם על הדברים שכשלו ולא הלכו לפי הספר ולפי המצופה, מנהל שיודע שלהיות פגיע משמעו שלהיות עם אומץ, הוא מנהל שיקבל את הכבוד של העובדים ההולכים אחריו וגם את השותפים שהולכים איתו ולידו.

2. להקשיב! לא פעם הראשונה ששמעתם את זה, נכון? השאלה אם באמת הקשבתם...ההקשבה, מסתבר, היא כל-כך מובנת מאיליה שמנהלים רבים פשוט לא מודעים שהם הרבה יותר עסוקים במה שהם רוצים להגיד שכמעט ולא טורחים לבדוק מה הצד השני הבין והפנים! דמיינו לעצמכם שאחרי כל שיחה עם עובד היית בטוח שהדבר שאמרת הובן כראוי ונכנס לביצוע על פי הצפוי- איפה הארגון או העסק היה היום? מנהל קשוב= תכונה קריטית של המנהל המאמן המוצלח במיטבו!  

3. לרתום! נגמר הסיפור הזה שהמנהל ה"מפקד" הצועק הוראות, איומים, מטיל אימה על פיקודיו והם רצים לבצע....המנהל המשודרג יודע שעל מנת לקבל את התוצאה הרצויה הוא צריך לרתום את הצד השני, שהמטרה תהיה מובנת ומופנמת והעובד יראה את זה כדבר שהוא רוצה לעשות, לא רק שהמנהל ביקש זאת ממנו. למעשה לא רק עובד- כל אדם שאותו אתה חפץ לשכנעו, שעליו אתה רוצה להשפיע, תחשוב על "נקודות רתימה" והאמינו בהן- הן נקודות חובה.

4. לשתף פעולה! הביטוי הזה אולי שחוק אבל הוא רחוק מאוד מאוד מלהיות חלול. למעשה, זה ערוץ הפעולה המיטבי, החשיבה היא ביחד, החשיבה היא חיובית, גם אתה המנהל לפעמים שם כתף מתחת לאלונקה. תקשורת המדברת על שיתוף פעולה הינה תקשורת היא תקשורת המכבדת את העובד  גם כאיש מקצוע ו גם כאדם. שיתוף הפעולה הוא כלי עבודה תפיסת עולם בעת ובעונה אחת.

5. ליזום ולפתוח מאסטרמיינד- בצוות, במחלקה וגם בחברה! מה? השתגענו לגמרי? לתת לאנשים להביא את הדילמות והקשיים שלהם לפורום רחב? בוודאי! מתי בפעם האחרונה עשרה אנשים חשבו בשבילך, כמו שאנחנו נוהגים לשאול במאסטרמיינד? כל עובד, גם המנהל הגדול וגם העובד הזוטר, כולם זקוקים למקום שיכולים להיות פתוחים וללמוד מאחרים ברוח של תמיכה ואמפתיה כיצד לפעול טוב יותר, היכן נמצאות נקודות העוורון וכיצד לקבל את ההחלטה הקשה. כשהמנהל נותן לאנשים הזדמנות להקשיב אחד לשני, מעבר לאג'נדות הצרות  הוא מייצר מרחב של שיתוף-פעולה, של העצמה, של "אני יכול" ו"אנחנו איתך"- נראה לכם שכדאי לפספס נכס כזה?

ה"מנהל המשודרג" הוא המנהל שיותר אדם, יותר חלק מקבוצה, יותר צנוע. עם כל ה"רכות" הזאת הוא הופך להיות מנהל בעל עוצמות, שסוחב אחריו אנשים מתוך כבוד ומתוך מחויבות. 

אני מאחל לכולנו הרבה מנהלים כאלה בשנה החדשה,  מי יודע, אולי בסוף יהיו לנו כל-כך הרבה כאלה שנוכל סוף סוף לשדרג את המדינה שלנו... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה