יום שלישי, 23 בספטמבר 2014

השנה החדשה כאן: מה יהיה הסיפור שלכם?

כשהייתי ילד קטן בכיתה א' קיבלתי חינוך אורתודוקסי וסיפרו לי שכל התורה הגיעה אלינו ישירות מהפה של אלוהים ממש כאן אלינו.... מאוד שמחתי...

בכיתה ב' כבר הייתי עם חינוך יהודי מסורתי אך הרבה פחות דתי, ונאמר לי שיכול להיות שלא אלוהים כתב את התורה אבל משה והבאים אחריו... ואוו איזו אכזבה!! ממש הזדעזעתי!
גם קראתי בספר "מדעי" שיכול להיות שבכלל לא היה משה וכל הסיפור הזה עם פרעה, כי לא כל-כך מוצאים את זה בספרים היסטוריים. עוד אכזבה קשה!

אז התחיל תהליך שבמשך השנים הבנתי שהרבה יהודים לא ממש מאמינים ב"אמת" הזאת אבל אולי כן מאמינים שמשה קבל "השראה" וכך נכתב כל התנ"ך.... כבר פחות הזדעזעתי אבל האכזבה המשיכה...

מה לעשות, אז גדלים לומדים כל מיני דברים, לומדים ושוכחים, לומדים משהו ואז את היפוכו, לומדים ואז נזכרים במה ששכחנו, פתאום יש משהו אחר לגמרי שנולד,  וכן הלאה, וכן הלאה...

זה לדעתי ה"סיפור שלנו", למעשה כל החיים שלנו זה one big story- לא? סיפור אחד גדול עם הרבה מאוד פרקים ותתי פרקים, לא תמיד מוצאים את הרצף, לפעמים הרצף נודע רק בדיעבד.

וכאן הסיפור המעניין ביותר בעיני: אני מאמין שיש לנו חלק בסיפור הזה, כי למרות שיש הרבה מאוד שאין לנו עליו שליטה, ואין לנו עליו אפילו הבנה מעמיקה, יש לנו, ועוד איך יש לנו, השפעה בנידון. הכח להשפיע, הכח להחליט, הכח ליזום, הכח לשנות והכח להגיד...."זה מה שאני רוצה לפרק הבא של הסיפור שלי!"

דקותיים לפני סוף שנה אחת ותחילתה של שנה חדשה יש לנו את ה"שער" הזה, שער שדרכו עוברים לקראת המשך הסיפור...

אז אני מזמין לעצור, לנשום, לכוון ולהתבונן רחוק---מה יהיה הסיפור שלך השנה?

שנה טובה שתהיה לנו- הרבה בריאות, רעות, צמיחה, אושר....וכל זה על מצע של שלום בתוכנו ובסביבנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה