יום רביעי, 24 במאי 2017

מנהיג שפר תקשורת!


אני לא יודע אם פעם חשבתם על זה, אבל כמה זמן לדעתכם מבלה מנהיג מוביל, מנכ"ל בארגון, מפקד בכיר בצבא, וכיו"ב, בשיחות, ישיבות ושיח אנושי באופן כללי?
האמת היא שאין לי את הנתון הזה מתחת לידי אבל דבר אחד אני כן יכול להגיד: ממחקרים שנעשו בעולם הניהול מצאו שאחת מהתכונות החשובות ביותר שצוינו כ"חיוני ביותר להצלחה" למנהל הוא היכולת שלו\שלה לפתח תקשורת אפקטיבית.
מה זה תקשורת אפקטיבית אתם שואלים?
זה כמובן פתוח לדיון אבל מה שמסתבר כמעניין הוא שלמרות שעולמנו נכבש על ידי הטכנולוגיה, הצורך במנהל להיות אדם עם תקשורת אנושית טובה לא ירדה, אלא נהפוך הוא, החשיבות היא גדולה מאי-פעם.

נגמרו הימים ההם שמנהל, מנהיג ומוביל דרך יכול להיות הקודקוד ב"חדר מלחמה" ודרוש רק שיוריד הוראות ופקודות על מנת שהעסק יעבוד.
אנשים היום משכילים יותר, בטוחים יותר ביכולתם להשפיע באמצעות מדיה חברתית, מצפים ליותר ממקום העבודה, לא מסתפקים ב"שורה תחתונה" בלי להבין למה ולשם מה.
הדבר העצוב הוא שמנהיגים ומנהלים רבים עדיין לא החכימו ולא הבינו שמישהו הזיז להם את הגבינה ואין מנוס מללמוד איך להקשיב לפיקודים, איך לתת מקום לשיח דו-כווני ומולטי-כווני, איך לתת מקום לרגש של האדם לחיות בו זמנית עם הגוף ו"מגנון העשייה" שלו במקום עבודה.
נגמרו הימים שהיה אפשרי להגיד, "אצלנו לא מדברים, רק עובדים", כי היום צריך להגיד, "מדברים ועובדים לקדם את מטרות העבודה ביחד עם האנשים שעושים אותה".

מדהים אותי לראות עד כמה מנהלים רבים מדי טרם הבינו שללא תקשורת טובה בקריירה הדרך עלולה להיחסם עבורם, הם עלולים לאבד עובדים טובים, עלולים לאבד הזדמנויות טובות.
ייתכן שיש דברים שהשינוי בהם הנו מהיר, ויש דברים שהוא אטי.
איך אומרים לאדם שהתקשורת שלו צריכה להשתפר אם הוא בכלל לא בתקשורת אתך?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה