יום שישי, 27 בספטמבר 2013

שיחת אימון אחת- ויש כבר עבודה חדשה?!

זה נשמע קצת פנטזיונרי, גם אני הייתי מפקפק, אבל זה קורה אצלי מדי פעם, ואני יכול להגיד באמינות רבה, הרבה יותר ממה שהיינו חושבים.
כמובן, צריכים להיות התנאים הנכונים לזה: מתאמן ש"יושב על הגדר" הרבה זמן, הצטברות של התעניינות באותו אדם ממעסיקים פוטנציאליים בעבר, רצון אמיתי אצל המתאמן לשוב ולהתחיל לעבוד....
הנה שני מקרים מהתקופה האחרונה, שניהם מתחום הטכנולוגיה:

אורי, (שם בדוי), בין 36, היה יזם שנים, יזמות שהובילה לפעילות בינלאומית יפה ומרויחה לתקופה של כמה שנים.
אך, כמו שקורה בעסקים, השוק השתנה, קמה תחרות והעסק כבר לא היה כל-כך עסק.
בזמן שהדבר הלך ודעך, אורי התקשה להיפרד מהחלום של היזמות העסקית וגם להיכנס ל"מיינד" של אחד שרוצה לעבוד כשכיר אצל מישהו. הזמן עבר, הלחץ לכסף גבר, ביטחון העצמי התערער, היה לחץ על הזוגיות....אתם מכירים את זה, לא..

שיחה אחת ארוכה עם אורי, פלוס כמה מיילים ושיחה קצרה בטלפון הספיקו בכדי שאורי כבר ירים טלפון ל"מתעניין בעבר", יחבר שוב את הקשר- הפעם עם העידוד והכוונה ממני, ואורי כבר בדרך לתחילת עבודה חדשה, החוזה ייחתם בימים הבאים.
בקרוב נראה אורי חדש, אחד שחוזר לכוחו, כי יש לו את זה: כוח מכירה, כריזמה, ניסיון וחוכמה.

דוגמא שנייה:
דני (שם בדוי), 53, היה סמנכ"ל בארגון ציבורי גדול, שלט בתקציבים גדולים, כוח אדם רב, התחכך בספקים רבים, ניהל "מאבקים פוליטיים" מתישים בארגון.
הרגיש שהכל-יכול, שהשפעתו כה גדולה שהארגון לא יוכל להסתדר בלעדיו, למרות חיכוכים שהיו לו פה ושם. אך, דני טעה.
יום אחד קבל מכתב פיטורין ולמרות חבילת הפרישה וכיו"ב, דני היה יותר מהמום. 
הוא הרגיש מושפל וצורך עז לחזור שוב למקום של חוזק ניהולי.

שיחה ראשונה עם דני הראה לי שהוא עוד לא תופש נכון את מצבו, בכל מאודו רצה לחזור שוב לניהול בכיר של גוף ציבורי, היה עסוק ב"לקחו לי, שתו לי"...רק בשיחה השנייה שיקפתי לו איך זה נראה מה"צד השני", עד כמה הוא יכול לצמוח במים אחרים לגמרי- לא של ארגון ציבורי גדול אבל דווקא בחברות עסקיות קטנות בתחום התוכנה.
בשיחה ראיתי כיצד דני מתמודד עם פרדיגמה חדשה, "הקטן והצומח", מול הפרדיגמה הישנה ששלטה בו, "הגדול והפוליטי".
בשיחה אחת ראיתי איך דני לומד להסתכל אחרת, להעריך אחרת ולפתוח הזדמנויות חדשות.

היום דני נמצא במו"מ להיות מנהל קשרי לקוחות בחברה קטנה וצומחת. הוא מתחיל לחשוב על אחוזים ואופציות, קצת פחות על שכר, קרן השתלמות ומה גודל המנוע של האוטו שהוא היה רוצה לקבל.
הזדמנות מצוינת בשביל מישהו שמבין ש"הזיזו לו את הגבינה" ועכשיו הוא צריך להמציא את עצמו מחדש.

אימון הוא תהליך, וכמו כל תהליך הוא דורש את הזמן שלו. אך אין לזלזל בעוצמה שרק שיחה אחת יכולה להביא. זה כוח של האימון האישי ואני גאה שהוא המקצועי שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה