יום שישי, 27 בספטמבר 2013

המאסטרמיינד למנהלים: מנהלים, כל אחד צריך לדעת איך למכור את הרעיונות שלו!

נתקלתם במצב הזה שיש לכם רעיון מעולה אבל אתם פשוט לא מצליחים לשכנע ולרתום אחרים?
הנושא הזה עלה במאסטרמיינד הניהולי לאחרונה ביתר שאת.
השיתוף: יעל, (שם בדוי), סמנכ"לית מערכות מידע בחברה בינלאומית בתחום הרהיטים, יודעת שהיא צריכה לעדכן מערכת מחשוב גדולה בארגון, היא מבינה את החשיבות הטכנית וכל ההשלכות האופרטיביות והעסקיות.
גם את השיקולים של המחלקות האחרות היא מבינה היטב (שווק, מכירות, משאבי אנוש, כספים), אבל יש בעייה! סמנכ"ל הכספים פשוט לא מבין למה היא דורשת להוציא כמיליון שקלים למערכת חדשה כש"הכל בסדר עם מה שיש לנו".
"לך תסביר לו", אמרה יעל, "הוא מבין רק מספרים ורווח והפסד. בשבילו אם זה לא מביא רווח זה רק הפסד"...

בשיחה עלתה במיידי שיעל לא מצליחה "למכור" את הרעיון שלה לסמנכ"ל כספים, כי כל הטענות שלה לא מצליחות לרתום אותו.
הוא מסתכל מהזוית שלו ומשוכנע שזה "עוד רעיון של מערכות מידע שאין מאחוריו שום היגיון עסקי", והיא משוכנעת שהוא " לעולם לא יבין".

השיח הממוקד בקבוצה הגיע לכך שהדרך למכור את הרעיון עובר דרך ביצוע פעולה שוטפת שאותו סמנכ"ל רגיל לעשות, שהוא יבין ויראה לבד מה ההבדל בין מה שיש לו היום ומה שיהיה לו במערכת החדשה.
הוא גם יבין לא רק מה הוא יכול להרוויח אלא מה הוא יכול להפסיד אם הוא לא משתדרג.
הערך בשיחת המאסטרמיינד?
שהסמנכ"לית ראתה עד כמה היא צריכה לשדר את "מאמצי הרתימה" והחברים ראו איך בדיוק אפשרי לעשות זאת....
כמובן, עם חשיבה על עצמם: איפה אני נמצא במצב שאינני מצליח למכור ל"לקוחות פנימיים"?

המאסטרמיינד הניהולי הוא כלי לעודד חשיבה מחוץ לקופסה והוא גם כלי לעודד עשייה. כולנו צריכים לדעת למכור, מנהל שלא מוכר הוא כנראה מנהל שייתקע מאחור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה