יום חמישי, 24 בנובמבר 2011

הדברים שאנו גאים בהם...אני במאסטרמיינד!


לכל אחד מאיתנו ישנם דברים שאנו ממש גאים בהם- לא תמיד זה בולט כל-כך אבל אם נתבונן  היטב נוכל כולנו לראות את ה"חותם הקטן שלנו בעולם" בדברים מסוימים...
אני גאה במאסטרמיינד שלי!
מאסטרמיינד במודל Dunetzmasterminds, שנולד לפני יותר מ 6 שנים ולאט לאט מוצא את עצמו נוגע בכל מיני אנשים שמעולם לא הכרתי ולא הייתי חושב ליזום איתם קשר.

מהו Dunetzmasterminds ומה כל- כך מיוחד בו? 
האמת היא שהקושי האמיתי עבורי הוא להסביר לאנשים מה זה, כי המילים בדרך כלל נשמעות כמו "עוד דברים" ואינן משקפות נכון את הקסם האמיתי שקורה במפגשים האלה.
ובכל זאת....
קבוצת מאסטרמיינד- במודל Dunetzmasterminds- הינה מסגרת ייחודית של אנשים שנועדה ליצור הפריה הדדית ויעילה בין המשתתפים.
זהו המקום האולטימטיבי לחשיבה משותפת על סוגיות עסקיות וערכיות, לעידוד מחויבות לצמיחה, שינוי ופיתוח רעיונות חדשים.
בקבוצה של אנשים ברמה גבוהה, המחוייבים אחד לשני ולתהליך, עובדים על דילמות ואתגרים "מהשטח" ודיון בשאלות ונושאים "ממקום אחר", ונהנים ממה שכה חסר לנו בעבודה היומיומית: 
אווירה פתוחה ובטוחה להתנעת אנרגיה, הצתת האש והכפלת הכוח לעידוד תזוזה ושינוי.

ישנו מפגש אחד בחודש, בקבוצה אורגנית המונה בין 10-20 חברים קבועים ואורחים חדשים.
אני מנחה את הקבוצות בדרך הנחייה ממוקדת ומותאמת לצרכים ולמסגרת, כל מחזור הוא של 6- 12 חודשים, יש התחייבות של החברים לכל התקופה, ואז המחזור הבא מגיע, ובחלק מהמקרים מחדשים ואצל השאר הקבוצה מגיעה לסיומה.
קהל יעד הם מנהלים, עצמאיים, שכירים,יזמים נותני שירות ובעלי עסקים.
אני ממש לא "המצאתי" את המאסטרמיינד, הרעיון הוא די אינטואיטיבי והשם מגיע מאמריקאי בשם נפוליאון היל, שב 1937  כינה את השם "מאסטרמיינד" לקונספט של "אנשים העוזרים זה לזה להצליח עוזרים לעצמם להצליח יותר".

זהו עד כאן העובדות היבשות, אז מה ה"ביג-דיל" אתם שואלים? אז אני אגיד לכם איפה הקסם הייחודי פה!
•    הלו, הלו, מדובר באנשים הבאים מעולם העסקי! עולם שנוהג לרוב (אבל כמובן, לא רק...) על פי פרדיגמות מעין אלה: "אני נגד השני- העוגה היא מוגבלת וצריך לרוץ ולקחת נתח כמה שיותר גדול", "אם אני אחשוף בעייה או התלבטות, אהיה חלש", "אני צריך להכיר מישהו היטב לפני שאני מספר לו מה מעיק עלי בעבודה ובכלל", "שמירת סוד היא הבסיס לתכניות להצלחה עסקית", וכו', וכו'....
אנחנו במאסטרמיינד קוראים תיגר על הגישות האלה ומביאים דרך אחרת של שיחה, התחברות, דיון – אחת של הקשבה, כבוד, סינרגיה,תמיכה ויצירתיות, אבל עם "עסקית" וממוקדת.

מה מקבלים, "תכל'ס", אתם שואלים?
•    קבלת משוב מזוויות שונות לגבי הפעילות העסקית \ניהולית השוטפת או נושאים אישיים\מקצועיים "לוחצים" שהחברים בוחרים להביא לקבוצה.
     בכמה מקומות עבודה באמת אפשר לקבל דבר כזה, ובדיסקרטיות מלאה ?
•    התנעת אנרגיה וסביבה המחפשת חשיבה מחוץ לקופסה הרגילה- מקום לחשוב חופשי ואחרת...
     כמה מקומות אנחנו מכירים שבאמת אפשר "לחשוב חופשי" ?
•    שילוב מוחות באוירה בטוחה, תומכת וגם יצירתית- למנף את ה"רב-מוח" בפתרון בעיות.
     חברים, כבר הבנתם ש"טובים השניים מהאחד", נכון?
     ואם יש לך הרבה-מוחות שחושבים איתך ביחד, אז לאן זה יכול לקחת אותך?
•    הכפלת הכוח ושיקוף לעידוד תזוזה ושינוי- הרי הפתגם " הגמל לא רואה את דבשתו".
•    תמיכה ושירות של “מועצת מנהלים אישית”- לצאת מה"לבד" שפוקד אותנו לעיתים כה קרובות.
      כמה מאיתנו משתגעים מה"לבד" בעסק, בניהול, עם הדילמה והדאגות והתחושה שאין עם מי לדבר?
•    יצירת מרחב בטוח ודיסקרטי ומנוף לפיתוח רעיונות- קבוצה שאפשר לתת בה אמון.
      לכמה מאיתנו יש קבוצה כזאת בחיים?
•    חיזוק המחויבות של המשתתפים כלפי עצמם ולקידום יעדיהם העסקיים- אין כמו "להגיד את זה" בפומבי....
      כבר הבנו את הפטנט שעל מנת לרדת מהגדר ולהתחיל לשחק במגרש צריך להוציא את הרעיון מהראש ולהוציא אותו לעולם- לא כן?
•    יצירת מערכת קשרים מגוונת ומניבת תוצאות- בקשר עם חברים ואורחים שמגיעים למפגשים.
     כל אורח מגיע בהזמנה אישית, כל אדם מביא איתו פוטנציאל גדול של חשיבה אחרת, ניסיון אחר, קשרים
     אחרים, מעגלים חדשים והזדמנויות חדשות.
•    גיבוש מסגרת מעולה לפיתוח ולצמיחה אישית- אין הרבה מסגרות מהסוג הזה ובאיכות הזאת, קבוצות המחברות בין עולם העסקי והניהולי לעולם האישי שלנו, ששואף תמיד להתפתח, לצמוח, לעשות\לחשוב "קצת אחרת", ובעיקר, להמשיך ללמוד מאחרים תוך כדי זה שאנחנו מעשירים אחרים במי שאנחנו!
הערך המוסף של " אנשים העוזרים זה לזה להצליח עוזרים לעצמם להצליח יותר", אינו רק דבר של מס-שפתיים! זכיתי להוביל קבוצה שמסיימת בקרוב 6 שנים ביחד, עשרות חברים השתתפו בקבוצות השונות, יותר מ 300 אורחים תרמו ונתרמו מחווית הביקור במאסטרמיינד.

אני גאה "בתינוק" שלי-Dunetzmasterminds – על האנשים הרבים שהביאו את עצמם למפגשים- אותנטי, ממוקד,חזק ואמיתי, שתרמו וגם נתרמו, שלא פחדו לצאת קצת מאזור הנוחות ולשאול שאלות קשות, הכל באוירה של תמיכה הדדית, אנושיות מחממת את הלב, בשילוב של המקצועי עם האישי בעת ובעונה אחת.

ואני, האבא הגאה, כמו כל אבא, רוצה שהגוזל יגדל ויעוף אל השמיים.
וכמו כל אבא מסור, גם אני תוהה על חותמי בעולם ומקווה שגם המעט הזה עשה ויעשה הבדל קטן בעולם.
לו יהי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה