יום חמישי, 23 בפברואר 2017

האם קוצ'ינג עובד?...בוודאי שכן! (סיפורים מחדר האימון)

אילו לא הייתי חווה בעצמי ועל עצמי לפחות 10 תהליכי אימון עם מאמנים שונים, אם לא הייתי מאמן בעצמי מאות אנשים באלפי שעות במשך 13 שנה, לא הייתי ממש יכול להעיד בכזה ביטחון חד-משמעי.
למרות זאת, יש בציבור כל מיני רעיונות שגויות ודעות קדומות על מה זה מאמן, מי זה אימון ומה אנחנו עושים בכלל. כמובן הדרך הבלתי-נסבלת שאדם יכול להגיד ש"אני מאמן מקצועי" לא תורם לעניין.
אני לא אסביר הרבה, רק אתן דוגמה קצרה מהזמן האחרון על עוצמת הקואצ'ינג, וגם כזאת שיכולה לעבוד מאוד מהר, מאוד נקודתי, עם מה שכולנו רוצים- תוצאות!



הגיע אלי איש היי-טק כבן 40, איש טכנולוגיה בחסד אבל כזה שלא תמיד יודע איך, למה וכמה להסביר את עצמו לאחרים.
הוא הגיע במצב של חרדה אמתית- היו לו ת'קלים עם המנכ"ל, כאלה שנתנו לו להבין שמקומו לא בטוח.
היות והוא אדם שקשה לו עם "שווק-עצמי" התשובה שלו הייתה חלשה, אם בכלל, בדרך-כלל שתק ודאג.
לאחר שווידאתי שהוא מקבל עזרה פסיכולוגית לחרדה (חשוב מאוד לדעת שקואצ'ינג הוא לא תחליף לטיפול אלא עוסק בהעצמה וקידום מטרות!), התחלנו לעבוד...ומהר, כי זה בדיוק מה שהוא רצה!

לא אכנס לפירוט כאן רק אומר שזה היה ב"לייזר": התעמקות בחוזקות המדהימות שלו, קפיצה עמוקה לתוך הערכים וחיפוש למשמעות שבלבו, שיקוף כן וחזק על מה אני ראיתי בו ובמצבו כאדם חיצוני, שיתוף שלי מההיסטוריה הפרטית שלי שהתמודדתי עם דברים מאוד דומים (לא חסר), עידוד ותכנון ליציאה לפעולה ממוקדת ולא משתמעת לשתי פנים.

והתוצאה?
לאחר 4 מפגשים קבלתי טלפון: "רוני, יש לי בעיה: יש לי הצעת עבודה מחברה טובה, עוד ראיון שעברתי שהיה מאוד מוצלח והמנכ"ל דיבר איתי והוא רוצה לתת לי תפקיד חדש, וחזרתי לנגן מוזיקה שהיה לי כל-כך חסר.... מה לעשות?"

צרות טובות כמו שאומרים.
אבל ככה האימון עובד- לא תמיד  בדיוק בקצב הזה- אבל הוא עובד כך, הוא עובד מצוין, רק חבל שהציבור לא קולט נכון את העצמה, האימון לא ירד מספיק לעם, כי האמת היא שכולנו צריכים או יכולים לשגשג 
coach עם  טוב איתנו, כי ביחד מגיעים ליותר, נכון יותר, טוב  יותר, מהר יותר, משמעותי יותר.
שיפסיקו לבלבל את המוח עם כל הקשקושים על ה"קואצ'ר השרלטן" הזה, והזה שרק רוצה כסף, וההיא שעושה קואצ'ינג בשיטות  אינטר-גלקטיות הזויות... קואצ'ינג הוא נחוץ לנו כבני-אדם בדיוק כמונו, כי אנו חיים בעולם מלא בקבלת-החלטות קשות, סטרס שלא היה כמותו בהיסטוריה, בדידות, תחרות, עודף מידע, וצורך אין-סופי לשינויים.
"קואצ'ינג לעם", אני אומר, זה מה שצריך להנחיל לציבור, קואצ'ינג לטובת האדם, לטובת החברה ולשינויים המטיבים בעולם.
Attachments area

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה