יום שני, 28 במרץ 2016

​מה מניע אותך?

מיליארדי דולרים מושקעים מידי שנה במחקרים, סדנאות, תכניות וייעוצים על מנת לברר מה מניע עובדים לעבוד טוב יותר, קשר יותר, ארוך יותר.
כנראה שזאת השקעה כדאית לארגונים כי אחרת איך מסבירים שכל שנה התקציב הולך וגדל?
הרי שומעים חדשות לבקרים ש"המשאב החשוב ביותר הוא המשאב האנושי", ודברים מהסוג הזה...

לא נעים להגיד, אבל אני חושב שמרבית הכסף הזה די יורד לטמיון, ויש כל מיני סיבות לכך, אני אתמקד באחת:
מה שמניע אותך לא בהכרח מניע אותי, מה שהניע אותי אתמול לא בהכרח יניע אותי מחר!
לדעתי, הנעה זה משהו מאוד אישי, מאוד סובייקטיבי, ישנם גורמים פסיכולוגיים, תרבותיים, אישיים וכאלה שלא תמיד ברורים גם לנו המשפיעים על ההנעה של עצמו, מה מקפיץ אותנו מהמיטה בבוקר, מה גורם לנו לחרדות, מה ממלא אותנו תשוקה חבל- על-הזמן, ומה מעיק על הנשמה עד כדי-כך שאנו חולמים רק לברוח כמה שיותר מהר וכמה שרחוק יותר.

הדבר שקוראים לו "הנעה עצמית" מצריך מודעות לעצמך, התבוננות בעצמך, במחשבותיך ובפעילותך על ציר הזמן, היא דורשת ממך להיות כן עם עצמך, "להשתמש במראה" ולעתים גם עם  היכולות של גורמים חיצוניים שיכולים לשאול, להקשיב ולשקף.
כדאי מאוד להכיר את עצמך ומה מניע אותך על מנת שתוכל להיות כל מה שאתה רק חלום להיות.

אז...מה מניע אותך?​

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה