יום חמישי, 23 בינואר 2014

מי אמר שאי- אפשר למצוא עבודה אחרי גיל 45?

כולנו שומעים את המנטרה הזאת כבר שנים רבות- הם זה נכון?
לדעתי, כעיקרון כן, במידה רבה, אבל...לחלוטין, לחלוטין לא בלתי אפשרי!
אני גאה לשתף בניסיון שלי כמאמן שמלווה תהליכים שונים בתחום הזה ש 80% מהמתאמנים אצלי במצבים של חיפוש עבודה בגילאים האלה מוצאים עבודה עוד בתקופת אימון של מספר חודשים- קשה להאמין? אז אתחיל ואומר שלא כולם מצליחים אבל החבר'ה שבאים נחושים להתגמש, מוכנים להגדיר את עצמם מחדש אם צריך, ומעל הכל, עובדים "על הראש" שלהם, מצליחים כמעט ללא יוצא מן הכלל, למרות הקושי.

קסמים אתם חושבים? 
ממש, ממש לא!
בואו ניקח מהנדס היי-טק מוכשר ומנוסה מאוד שמצא את עצמו בשוק חיפוש העבודה לאחר פיטורים טראומטיים שהרסו לו לגמרי את ביטחון העצמי.
כשהגיע אלי, והוא בן 45, היו כל הסימנים שהוא קרא יותר מדי עיתונים, ראה יותר מדי תכניות טלוויזיה ודיבר עם יותר מדי אנשים שהכניסו לו פחד אלוהים ש"זהו, כבר לא סופרים אותך...העולם שייך לצעירים, וכיו"ב". ומה קרה בפועל?
תוך חודש וחצי כבר היה לו חוזה חתום לעבודה כמנהל פיתוח עם יותר כסף שהרוויח במקום הקודם!
ועוד לא סיפרתי על ההוא שהתאמן 3 חודשים, אחרי ששנים ניסה להרים סטארטאפים שלא הצליחו, ובסוף, אחרי דרך לא פשוטה....מצא את עצמו עם ג'וב החיים שלו, משכורת שעלתה על הקודמת ב 8000 ₪, והכי הכי חשוב- הרגיש בן-אדם פעיל, תורם, אחד שסופרים אותו  ועוד איך...

אז מה השיטה אתם שואלים? אין נוסחה אחת אבל אני כן אשתף אתכם במרכיבים המנצחים:

1. התעלמות מבכיינות וכניעה ל"פחד של העדר"- חייבים לעבוד על החיוביות, האופטימיות, אף אף אחד לא נמשך להעסיק "נעבכים"...לדעת מה שאתה שווה ולהתחבר לשם!

2. הפתיחות להגדיר את עצמך מחדש, שזה לא רק מילים אלה ללמוד ולהפנים את ה"סיפור החדש " שלך- על כל גווניו.

3. להפנים: אתה לא מחפש עבודה אלא אתה בעל כישורים וידע שאתה רוצה לתת לחברה תמורת תשלום הולם- קרי, חשיבה של עצמאי במילים אחרות.

4. היכולת לקחת סיכונים קטנים בכוון של להיות לפחות "קצת עצמאי" בהתנהלות שלך.

5. ללמוד לעשות נטוורקינג- בכל הערוצים- ולא לשכוח שזאת אמנות של הקשבה ונתינה לא פחות מלספר על עצמך ו"לקיחה".

6. הרבה, הרבה, הרבה פגישות ופניות- כולל מעקבים....וגם היכולת לדבר כאחד שמוכן גם להתנסות, לעשות ללא תשלום דבר או שניים אם מבקשים- הרבה ביטחון עצמי אותנטי- כי אתה באמת, באמת יודע מה הערך שלך!

7. ללמוד לתקשר דברים- שיחה אפקטיבית וחיוביות...רחוק מאוד מהמסכן ששולח 300 קורות חיים במייל ולא מבין למה לא עונים לא...

8. לחשוב בגדול ולעשות בקטן: לא לתת לאי העשייה להגדיר אותך- לא מפסיקים להתעמל, ללמוד, להתנדב, להתחבר.

9. לקחת מאמן לליווי- נשמע מגמתי? אולי- אבל זה עובד ועובד בגדול...

10. דברתי קצת על אמונה? אז אם לא, אמונה במשהו- משהו שקצת גדול ממך, סיבה, משמעות, משהו שכדאי לקום בבוקר איתו וללכת לישון איתו בלילה.

45 זה מספר, גם 50 וגם 55. מה שתעשה איתו זה כבר סיפור אחר. אפשר, אפשר בהחלט!



2 תגובות:

  1. הבלוג שלך מאוד משמח, אבא שלי איבד עכשיו את עבודתו, בתחום המחשבים, ובגיל 60 מאוד מאוד מאוד מאתגר למצוא עבודה בעולם הזה...
    אומנם זה לא בלתי אפשרי, אבל כן, זה קשה, ובדרך מתייאשים.. אני חושבת שיש משרות כמו למשל, פסיכולוגיה, עריכת דין, בהם לגיל יש ערך אבל ביתר השווקים ההתייחסות אל הגיל הגבוה היא לרוב שלילית..
    JINDIX חיפוש עבודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אור- תודה על ההערה והיא נכונה. אך יש דבר מאוד חשוב שצריך ללמד את כולנו: ככל שאנחנו מגיעים לגיל הזה חשוב יותר להתחיל לחשוב על עצמנו כ"עסק", המספק שרותים, יכולות ופתרונות...החשיבה הזאת תיקח אותנו קדימה בכל גיל, כל זמן שיש לנו מה להציע....אין מנוס, חייבים ללמד את כולנו לנהל את עצמנו "כישורי יזמות לחיים", דבר שהרבה שכירים לא קבלו בחיים שלהם וחבל. יום אחד זה יקרה---אני מצטער לשמוע על אבא שלך....יש רבים כמוהו לצערנו----צריך להפוך את החשיבה מכל הכוונים בצורה יצירתית...ואז, ורק אז, נפתחות אפשרויות שטרם ראינו אותן...

      מחק